// Add scroll event listener window.addEventListener('scroll', function() { // Check scroll position if (window.scrollY >= 40) { // Perform your desired action here (function (s, e, n, d, er) { s['Sender'] = er; s[er] = s[er] || function () { (s[er].q = s[er].q || []).push(arguments) }, s[er].l = 1 * new Date(); var a = e.createElement(n), m = e.getElementsByTagName(n)[0]; a.async = 1; a.src = d; m.parentNode.insertBefore(a, m) })(window, document, 'script', 'https://cdn.sender.net/accounts_resources/universal.js', 'sender'); sender('986212f6399684') // You can replace the console.log statement with your own code } });

ده خطای آنلاین که هر وبمستری باید آن‌ها را بداند +‌ ( نحوه رفع هر خطا )

ارورهای گوگل و نحوه رفع آن‌ها

تقریبا غیر ممکن است که شما با اینترنت و فضای دیجیتال کار کرده باشید و به خطا و ارورهای گوگل و در کل فضای یک وبسایت برنخورده باشید. ابن خطاها جدا از از بین بردن کاربران و  کاهش نرخ تبدیل می تواند در بلند مدت به سئو سایت شما نیز ضربه وارد کند. برای همین یکی از مهم ترین مواردی که ما در کلاس های آموزش سئو به دانشجویان خود می آموزیم نحوه رفع این خطاها می باشد.

به دلیل اهمیت این موضوع من در این مقاله  قصد دارم تمام خطاهایی که شما به عنوان یک کارشناس سئو، پشتیبان سایت، وبمستر و … با آن مواجه شوید را کاملا برای شما تشریح کنم.

نکته: دانستن این نکات و نحوه رفع کردن آن لازمه‌ی کار هر سئوکار و هروبمستری می‌باشد.

در کل خطاهای فضای وب به دو دسته کلی خطاهای سایت (سری ۴۰۰ و سری ۵۰۰) نقسیم میشود که هر کدام به دلایل خاصی ممکن است ظاهر شوند، گرچه از لحاظ ظاهر ممکن است شباهت هایی بین این خطاها وجود داشته باشد اما از اساس یا هم متفاوت اند.

 

خطاهای سری ۴xx

این خطاها به اصطلاح خطاهای کلاینتی نام دارند و اغلب قابل رفع کردن هستند. گرچه این خطاها اغلب مربوط به کاربر است ولی آگاهی از اینکه کاربر دقیقا با چه کد خطایی مواجه شده است بسیار مهم است.

 

خطای ۴۰۰ یا Bad request

خطای ۴۰۰ به معنی درخواست بد یا نامناسب است؛ برای رفع این خطا ابتدا مطمئن شوید که آدرس صفحه وبسایت را درست وارد کرده اید و سپس کوکی و کش سیستم خود را پاک کنید و دوباره آن را تست کنید.
از طرفی باید این مورد را امتحان کنید که آیا این خطا فقط برای یک سایت رخ می‌دهد یا سایت های دیگر هم به این مشکل دچارند! اگر در سایت‌های دیگر هم این ارور دیده شود احتمال زیاد، مشکل اصلی در سیستم شما و یا ارائه دهنده خدمات اینترنتی شماست.

معنی این خطا این است که شما احتمالا میخواهید وارد بخش کاربری و یا مدیریت یک بخشی از سایت شوید ولی نام کاربری، رمز شما و یا آدرسی که تایپ کرده اید اشتباه است.
و در بعضی موارد به معنی این است که دسترسی شما به پایان رسیده است.
خیلی از سایت‌هایی که ما از آن اشتراک دریافت می‌کنیم؛ پس از پایان اشتراک بدون اطلاع ما را با این پیغام سوپرایز می‌کنند!

 

خطای ۴۰۳ یا Forbidden

این خطای معروف، ممنوع بودن دسترسی به یک صفحه را به ما نمایش می‌دهد و به این معنی است که ما حالا به هر دلیلی حق دسترسی به یک صفحه یا سایت را نداریم.
معمولا در این سال‌ها که تحریم از طرف سایت‌ها وسرویس‌های خارجی شدت گرفته است، این ارور برای همه‌ی ما پررنگ تر شده است. برای رفع این مشکل می‌توانید از فیلترشکن استفاده کنید و یا کش خود را خالی کنید و دوباره از فیلترشکن استفاده کنید. از راه‌های دیگر؛ بررسی صحت آدرس سایت، بررسی عدم وجود تداخل بین افزونه‌ها و قالب های مدیریت محتوا و… است. 

 

خطاهای کلاینتی و نحوه رفه انها

خطای ۴۰۴ یا Not found

معروف ترین ارور در سری خطاهای ۴۰۰، خطای ۴۰۴ است. به زبان ساده، درسمت مرورگر یک صفحه و یا آدرسی درخواست می‌شود که به هر دلیل این آدرس و یا این صفحه وجود خارجی ندارد.
این خطا اغلب بخاطر اشتباه تایپی در آدرس سایت به وجود می‌آید. این خطا بخاطر اینکه غالبا زیاد رخ می‌دهد باید به شکلی قوی رصد شود و به شکلی بهینه نیز طراحی شود تا کاربر شما از صفحه سایت شما خارج نشود. وجود این خطا به سئو سایت شما، به دلیل تعدد، ممکن است ضربه بزند، پس برای آن برنامه‌ریزی و طراحی جداگانه داسته باشید.

 

خطای ۴۰۸ یا Request timeout

این خطا به معنی پایان رسیدن مهلت زمانی ارتباط شما با وبسایت است و زمانی رخ می‌دهد که به هر دلیلی مشکلی در اینترنت، سرور و یا هر دو، به وجود بیاید.
برای رفع این خطا اغلب زدن کلید F5 کافی است.
از راه‌های دیگر رفع این خطا می‌شود به استفاده و مراجعه به سایت در ساعات دیگر و یا عوض کردن اینترنت اشاره کرد.

جمع بندی بخش اول:
خطاهای سری ۴۰۰، همانطور که گفته شد معمولا از سمت کاربر رخ می‌دهد و با رفرش کردن، اصلاح و یا تعویض اینترنت، رفع می‌شود. خطاهای سری ۴۰۰، چند مورد دیگر نیز دارد ولی به دلیل اینکه زیاد رایج نیستند و با استفاده از همین روش‌ها قابل رفع هستند، از پرداختن به آن‌ها صرف نظر کردم. وب‌مسترهای گرامی، حتما به طراحی و برنامه‌ریزی برای نمایش و رفع این خطاها اهمیت دهید، زیرا کاربر ممکن است با همین اشتباهات کوچک، سایت شما را رها کند.

 

خطاهای سری ۵xx

این سری خطاها یه این معنی هستند که برای سایت مقصد مشکلی پیش آمده یا سرور از دسترس خارج شده است این خطاها به موارد اصلی زیر، دسته بندی می‌شوند:

خطای ۵۰۰ یا Internal server

این نوع ارور دقیقا مشخص نمی‌کند که مشکل چه چیزی است، این ارور اغلب به خاطر مشکلات سیستم، اینترنت کاربر، کوکی‌ها‌، کش، خطا در کدنویسی و یا مشکلات در تنظیمات هاست و سرور رخ می‌دهد.

خطاهای سرور و نحوه رفع آن‌ۀا

خطای ۵۰۲ یا Bad gateway

این خطا ممکن است به دلیل بروز مسائلی بین سرورهای آنلاین که خارج از کنترل شماست، رخ بدهد.
با این حال اغلب هیچ مسئله خاصی وجود ندارد بلکه مرورگر فکر می‌کند این مشکل مربوط به تجهیزات شبکه‌ی خانگی شماست و یا علت دیگری دارد که خارج از کنترل شماست.
ولی غالبا این خطا یک خطای شبکه‌ای بین سرورهای اینترنت است. به این معنی که این خطا ناشی از رایانه یا ارتباط اینترنتی شما نیست.

خطای ۵۰۳ یا Service unavailable

بیشتر مواقع این خطا به این دلیل رخ می‌دهد که سرویس‌دهنده و یا سرور به شدت مشغول است و یا اینکه تعمیراتی در حال اجراست.
گاهی ممکن است به دلیل محدودیت‌های اتصال، کنترل‌گر‌ پهنای باند، تغییر منابع سیستم، ارتقای ورژن پی اچ پی سرور و یا تداخل بین کدها، این ارور به وجود بیاید.
برای رفع این خطا باید با سرور تماس بگیرید و علت و راه حل اصلی را از آن‌ها بپرسید.

خطای ۵۰۴ یا Gateway timeout

این خطا به این معنی است که سرویس‌دهنده یا همان سرور به موقع از سرویس‌دهنده دیگر، که در تلاش برای تکمیل درخواست سرور بوده است، پاسخ را دریافت نکرده است.
به بیان دیگر این خطا از کنترل شما خارج است و باید این خطا را با سرور خود در میان بگذارید.

 

جمع‌بندی بخش دوم
همانطور که گفته شد این خطاها، خطاهای سمت سرور هستند.
شما برای رفع این خطاها می‌توانید از رفرش کردن صفحه، امتحان مجدد در یک زمان دیگر، تماس با سرور و یا خالی کردن کوکی و کش مرورگر خود استفاده کنید. اگر سوالی در این زمینه داشتید و یا نکته‌ و راه حلی به ذهنتان رسید، حتما با ما در میان بگذارید.

 


شما می‌توانید مقاله “هر آنچه که باید از خطاهای کراول یا crawl errors بدانید +راهنمای رفع آن ها” را که مرتبط با همین موضوع است، را نیز مطالعه بفرمایید.


 

با تشکر از شما همراهان آمانج / علی سخا

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

امتیازشو ثبت کنید

میانگین / 5. تعداد رای

اولین نفر شما امتیاز دهید

نوشته شده توسط
علی سخا

علی سخا هستم مدیر واحد خلاقیت آکادمی آمانج علاقه‌مند به دیجیتال مارکتینگ، ماشین لرنینگ و فلسفه اینجا مطالعات و تجربیات خودم در حوزه سئو، مارکتینگ و مدیریت با شما به اشتراک میگذارم.

2 دیدگاه

  1. سلام من در ایمیل اینفو سایتم یک مشکل دارم واونم اینه که علامت سوال؟درتصویر نمایه ایمیل اینفوم هست ووقتی موس روی ادرس ایمیلم میره در باکسی ایمیل گیرنده پیغام ناشناس بودن وغیر معتبر بودن میزنه لطفا من رو راهنمایی کنید با تشکر از زحمات شما

    1. تنظیمات ایمیل را باید در کنترل پنل ایمیلتون انجام بدید. وارد بخش webmail بشید و از منوی تنظیمات میتونید تمامی تنظیمات مورد نیاز ایمیلتون رو انجام بدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *