Site icon آکادمی آمانج

پایتون چیست؟ ۱۳ دلیلی که چرا باید آن را بیاموزید

پایتون چیست؟

اگر می‌خواهید در زمینه توسعه وب یا نرم افزار مشغول به کار شوید (راهی هوشمندانه برای ورود به فناوری)، بد نیست سه گانه بنیادی HTML ، CSS و JavaScript را یاد بگیرید. البته وقتی می‌خواهید در میان تعداد زیادی افراد متخصص برجسته شوید، به تدریج این نیاز را پیدا می‌کنید که چند زبان برنامه‌نویسی اضافه نیز به جعبه ابزارتان اضافه کنید.

آنجاست که ممکن است مشکل ایجاد شود، زیرا تعداد زیادی زبان‌ برنامه نویسی وجود دارد. چگونه می‌توانید بفهمید کدام یک ارزش یادگیری دارد؟ نه، وقت آن را ندارید که نامی را از توی کلاه انتخاب کنید، شما باید بفهمید کدام زبان برنامه نویسی بالاترین بازده را برای شما به ارمغان می‌آورد.

و این ما را به سمت یادگیری پایتون می‌کشاند. ما این راهنما را برای پایتون گردآوری کرده‌ایم که از همان ابتدا پایتون را تعریف کرده، سپس راهنمایی می‌کنیم که برای چه افرادی مناسب است و در آخر، ۱۳ دلیل برای این که چرا باید آن را به لیست مهارت‌های خود اضافه کنید را بررسی می‌کنیم.

پایتون چیست؟

پایتون یک زبان برنامه نویسی عمومی است – این بدان معناست که برخلاف HTML ،CSS و JavaScript ، از این زبان می‌توان به غیر از توسعه وب برای انواع دیگر برنامه نویسی و توسعه نرم افزار نیز استفاده کرد.

پایتون می‌تواند برای مواردی مانند:

۱. بک اند توسعه برنامه وب و تلفن همراه (یا سمت سرور)

۲. برنامه دسک تاپ و توسعه نرم افزار

۳. پردازش داده های بزرگ و انجام محاسبات ریاضی

۴. نوشتن اسکریپت های سیستم (ایجاد دستورالعمل هایی که به سیستم رایانه ای می‌گوید “کاری” انجام دهد)

اما اجازه ندهید دامنه گسترده پایتون شما را بترساند. پایتون درست مثل آن زبان‌هایی است که آشنا به نظر می‌آید. یک زبان برنامه نویسی ساده که تقاضای آن بالا است و می‌تواند به صورت تصاعدی شانس استخدام و درآمد شما را در عرض چند ماه افزایش دهد.

 

پایتون برای چه کسانی خوب است؟

پایتون به دو دلیل اصلی یک ستاره در حال ظهور در دنیای برنامه نویسی است: طیف وسیعی از وظایف که می‌تواند از پس آن برآید، همراه با این واقعیت که در واقع یک زبان بسیار مبتدی و دوستانه است. نحو کد پایتون از کلمات کلیدی انگلیسی استفاده می‌کند و این درک و شروع کار با زبان را برای همه آسان می کند. برای مثال، به کدی که برای چاپ متن “Hello World” با استفاده از زبان برنامه نویسی جاوا استفاده می‌کنید ، نگاهی بیندازید:

این کد برای چنین عملکرد ساده‌ای زیادی طولانی است.

اکنون نگاهی به همان تمرین نوشته شده در کد پایتون بیندازید:

سوالی در این‌که ترجیح می‌دهید با کدام یک کار کنید نیست، درست است؟ با اینکه نحو پایتون ساده به نظر می‌رسد ولی برای پروژه‌های پیچیده‌ای مانند هوش مصنوعی و یادگیری ماشین استفاده می‌شود. این بدان معنی است که پایتون برای طیف گسترده ای از کاربران مناسب است ، از جمله:

۱. رمزگذارهای آغازین

۲. توسعه دهندگان وب و برنامه‌های تلفن همراه

۳. مهندسین نرم افزار

۴. دانشمندان داده

و هر کس دیگری که برنامه نویسی کامپیوتر کار می‌کند یا در مورد آن یاد می‌گیرد!

 

 

 

۱۳ دلیل برای یادگیری پایتون

۱. تعداد زیادی از مشاغل پایتون وجود دارد

تا به الان Indeed.com تقریباً ۶۹۰۰۰ فرصت شغلی مرتبط با پایتون را لیست کرده است. از آنجا که برنامه نویسی پایتون به طرق مختلفی قابل استفاده است، مشاغل پایتون متناسب با هر سطح از تجربه و علاقه وجود دارد – از جمله نقش مهندس تضمین کیفیت، موقعیت مهندس نرم افزار سطح پایین و مشاغل سطح بالا مانند مهندسین یادگیری ماشین و هوش مصنوعی .

 

۲. پایتون به معنای یک حقوق بزرگ است

بیایید نگاهی به درآمد تعدادی از مشاغل پایتون بیاندازیم:

توسعه دهنده سطح ورود نرم افزار: 52،491 دلار

مهندس تضمین کیفیت: 61459 دلار

توسعه دهنده پایتون جونیور: 80994 دلار

توسعه دهنده ارشد پایتون: 117،822 دلار

مهندس یادگیری ماشین: 141،029 دلار

با چنین دستمزدهایی (به ویژه آن 80 هزار دلار برای یک توسعه دهنده پایتون جونیور) ، همه ما باید هم اکنون پایتون را یاد بگیریم. :))

 

۳. استارت آپ‌ها، دوستدار پایتون

شرکت‌های نوپا برای ادامه حیات خود باید محتاط عمل کنند وبا سعی کنند با کمترین نیرو، بیشترین بازدهی را داشته باشند. این بدان معناست که وقتی آنها در حال ساخت محصولات دیجیتالی خود هستند (چه وب سایت‌ها، چه برنامه‌های تلفن همراه یا برنامه‌های نرم افزاری)، این محصولات باید در بودجه و پیش از موعد مقرر تکمیل شوند. پایتون به دلیل توانایی کمک به تحقق هر دو هدف، یک زبان برنامه نویسی مورد علاقه در دنیای استارتاپ است.

بازدهی پایتون، استفاده‌ی آسان آن به معنی زمان صرف‌شده‌ی کمتر برای توسعه، ساده‌سازی شده پروسه‌ی دیباگ و تضمین کیفیت، و به طور کلی بازده بیشتر از سرمایه‌گذاری نسبت به پیمایش گزینه‌های جایگزین کدنویسی می‌باشد. استارت‌آپ‌ها یک مکان مناسب برای شغل اول و کسب تجربه‌ی صنعتی هستند، و دونستن چم و خم‌های پایتون می‌تواند شما را به گزینه‌ای جذاب‌تر برای استخدام تبدیل کند.

 

۴. یادگیری پایتون زمان زیادی نمی‌خواهد

برای زبان قدرتمند و همه کاره‌ای مانند پایتون، ممکن است فکر کنید یادگیری پایتون سال‌ها طول می‌کشد. اینطور نیست! متخصصان صنعت می‌گویند که اگر سابقه استفاده از زبان‌های برنامه نویسی را دارید، اصول اولیه پایتون (مواردی مانند نحو، کلمات کلیدی و انواع داده های پایتون) را می‌توانید در 6-8 هفته یاد بگیرید.

 

۵. می‌توانید اصول پایتون را به صورت رایگان یاد بگیرید

بنیاد نرم افزار پایتون میزبان یک آموزش رایگان در وب سایت رسمی خود دارد. این منبع رایگان یک آموزش گسترده پایتون برای مبتدیان است، از جمله مطالب مختص کاربران بدون تجربه‌ی برنامه نویسی و مطالب ویژه مبتدیان با تجربه برنامه نویسی پایتون.

 

۶. پایتون دارای یک انجمن پشتیبانی کاربر می‌باشد

پایتون یک زبان برنامه نویسی منبع باز است، به این معنی که استفاده از آن رایگان است و هر کسی می‌تواند زبان پایتون را اصلاح یا ایجاد کند. منبع باز بودن همان چیزی است که به زبان‌ها امکان می‌دهد کتابخانه، چارچوب و سایر ابزارهایی داشته باشند که زبان پایتون را با گذشت زمان مرتبط و سازگار نگه دارند. اما منبع آزاد تنها در صورت وجود یک جامعه پشتیبانی از کاربران که با این زبان درگیر هستند، به پتانسیل خود عمل می‌کند.

بنیاد نرم افزار پایتون یک صفحه انجمن اختصاصی در سایت خود دارد که در آن می‌توانید علاقه مندان به پایتون را برای مشاوره، راهنمایی، الهام یا فقط برای گفتگو در مورد عظمت پایتون پیدا کنید.

 

۷. پایتون بسیار محبوب است

به گزارش اکونومیست، پایتون در مسیر تبدیل شدن به محبوب ترین زبان برنامه نویسی جهان قرار دارد. از آنجا که زبانهایی مانند Fortran و Lisp با افت چشمگیری روبرو شده‌اند و زبان‌هایی مانند C و C ++ ثابت اما مسطح باقی می‌مانند، زبان‌هایی مانند پایتون و جاوا اسکریپت کاملاً مورد توجه قرار می‌گیرند.

 

۸. پایتون متنوع است (و قابلیت انعطاف پذیری همانطور که یک توسعه دهنده‌ی خوبی است)

هدف کلی بودن به این معنی است که زبان پایتون می‌تواند کارهای زیادی انجام دهد. به همین دلیل هیترهای فن آوری سنگین مانند گوگل، فیس بوک و اینستاگرام همه از برنامه‌نویسی پایتون برای ساخت قسمت‌هایی از پشته‌های فنی خود استفاده می‌کنند. کد پایتون همچنین می‌تواند برای ساخت برنامه‌های اساسی مورد استفاده قرار گیرد.

تطبیق پذیری پایتون به این معنی است که شما به عنوان یک توسعه دهنده طیف وسیعی از گزینه‌های کاری را خواهید داشت. چه بخواهید برای یک غول فناوری کار کنید، چه برنامه‌های نرم افزاری در مقیاس کوچکتر بسازید، یا به عنوان یک توسعه دهنده وب کامل پشته کار کنید، برنامه نویسی پایتون مهارتی است که هر یک از این گزینه‌ها را امکان پذیر می‌کند.

 

۹. پایتون یعنی فرانت‌اند و بک‌اند پروژه‌های شما بهتر با هم کار کنند!

شما می‌توانید به عنوان یک توسعه‌دهنده فرانت‌اند یک حرفه‌ی کامل برای خودتان دست‌و‌پا کنید اما خب به جز فرانت‌اند، موارد بسیار دیگری نیز در این حوزه‌ی تکنولوژی نیز وجود دارند. به عنوان مثال بک‌اند هم مطرح می‌باشد که متشکل است از دیتابیس‌ و سرور‌های وبی که به وب‌سایت‌ها و اپلیکیشن‌ها قدرت می‌دهد.
وقتی بنیاد پایتون از Glue Language بودن پایتون برای وب‌سایت‌ها و موبایل‌ها حرف می‌گوید، به این مساله اشاره می‌کنند که می‌توان از آن استفاده کرد تا فعالیت‌های مربوط به بک‌اند را پیاده‌سازی کرد، و به فرانت‌ و بک‌اند محصول دیجیتالی شما این اجازه را می‌دهد تا در هماهنگی و سازگاری کامل کار کنند. اگر می‌خواهید مهارت‌های بک‌اند و یا سمت‌سرور را به رزومه‌ی خود اضافه کنید، پایتون می‌تواند یک انتخاب فوق‌العاده برای شروع باشد.

 

۱۰. می‌توانید بدون هیچ محدودیتی از پایتون استفاده کنید

برنامه نویسی با برخی از زبان‌ها می‌تواند خسته کننده و طاقت فرسا شود، اما با پایتون خیر!

پایتون با یک کتابخانه استاندارد قوی بدون چهارچوب همراه است که یک فرآیند کدگذاری کارآمد تر را ایجاد می‌کند. کتابخانه استاندارد پایتون همچنین “ماژول‌های” از پیش بسته بندی شده (پرونده‌های ساخته شده از کد پایتون) را به توسعه دهندگان می‌دهد که باعث صرفه جویی در وقت و تنظیم کد آن‌ها می‌شود.

و این واقعیت وجود دارد که کد پایتون با تأکید خاصی بر خوانایی کد ایجاد شده است، بنابراین این زبان به جای نمادها و علائم نگارشی، روی کلمات کلیدی انگلیسی متمرکز است. این بدان معنی است که به عنوان یک توسعه دهنده، اسکن آسان‌تر از طریق کد و نگهداری و به روزرسانی نرم افزار، وب سایت‌ها و برنامه‌های تلفن همراه است.

 

پایتون کدنویسی را برای شما به شکل قابل توجهی آسان و قابل فهم خواهد کرد.

 

۱۱. موارد اضافی برای هر آنچه که شما نیاز دارید وجود دارد

اگر به موارد قابل تنظیم‌تر از تنظیمات آماده پایتون نیاز دارید، مشکلی نیست! مشابه زبان‌هایی مانند JavaScript ، هیچ کمبودی در کتابخانه‌ها و چارچوب‌ها برای پایتون وجود ندارد که متناسب با نیازهای خاص کدگذاری شما باشد.

چارچوب‌های معروف پایتون مانند Django برای تأثیرگذاری بیشتر پایتون در ایجاد برنامه‌های وب طراحی شده‌اند، در حالی که PyQt چارچوبی است که به پایتون اجازه می‌دهد رابط‌های گرافیکی کاربر (GUI) را ایجاد کند – رابط‌های کاربری که شامل استفاده از آیکون‌ها و گرافیک‌های روی صفحه برای پردازش کاربر است.

 

۱۲. پایتون تمام کارهای خسته کننده را اتوماتیک انجام می‌دهد

یکی از سخت‌ترین قسمت‌های کار در فناوری (صرف نظر از نقش شما) مدیریت همه کارهای تکراری، وقت گیر و مرتبط با فناوری است. موارد کوچکی مانند کپی کردن پرونده‌ها، کشیدن پوشه‌ها به اطراف و تغییر نام آن‌ها، بارگذاری دارایی‌ها در سرورها – اینها در طولانی مدت زمان زیادی را از شما می‌گیرند.

اتوماسیون یکی دیگر از مواردی است که برای یادگیری پایتون هزینه در بر دارد. توانایی پایتون در نوشتن اسکریپت‌های سیستم به این معنی است که شما می‌توانید برنامه‌های ساده پایتون را برای خودکار کردن کارهای تکراری ایجاد کنید که بهره‌وری شما را بالا می‌برد. زمانی که با دانستن چگونگی اتوماسیون پردازش‌ها با Python صرفه‌جویی خواهید کرد، یک پیشرفت بزرگ برای یادگیری زبان است.

 

۱۳. با ابزار‌های ارائه شده در پایتون می‌توانید در همه جای تکنولوژی فعالیت کنید!

یادگیری پایتون نه تنها می‌تواند شما را برای توسعه‌ی اینترنت در آینده آماده کند، بلکه برای شما آمادگی لازم برای تمامی شغل‌های حوزه‌ی تکنولوژی در آینده را نیز فراهم می‌کند.
چرا؟ به این خاطر که پایتون چیزی بیشتر از صرف توسعه‌های سنتی ارائه می‌دهد. در حقیقت، پایتون یکی از زبان‌های برتر برای حوزه‌های نوظهور علم داده نیز است، مانند:
تحلیل داده
هوش مصنوعی
یادگیری ماشین
اما این چگونه به شما کمک خواهد کرد؟ به شما انتخاب‌های زیادی برای فعالیت می‌دهد. بنابراین فعالیت در حوزه‌ی علم داده نیز یک انتخاب دیگر از تکنولوژی‌ست که در صورت آموزش پایتون برای شما فراهم می‌شود.

 

مشاهده نسخه گرافیکی و کامل