Site icon آکادمی آمانج

بهترین دوره آموزش دیجیتال مارکتینگ (راهنمای جامع)

بهترین دوره آموزش دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ یا بازریابی دیجیتال یکی از زیرشاخه های مهم علم بازاریابی (Marketing) می‌باشد و نسبت به بررسی مسائل، ارائه راهکار و در نهایت رساندن کسب و کار به بازدهی مالی، استراتژی متفاوتی را نسبت به بازاریابی کلاسیک، در ماهیت و فلسفه خود جای داده است.

در بازاریابی دیجیتال بستر تمام فعالیت ها، از مراحل اولیه ساخت پرسونا گرفته، تا برندینگ، کپی رایتینگ، بازاریابی محتوایی و پرورش مشتریان بالقوه تماما در بستر دیجیتال یا همان اینترنت انجام می‌پذیرد و این موضوع یکی از بنیادی ترین تفاوت های این نوع بازاریابی با مدل های دیگر آن می باشد.

در اصل دیجیتال مارکتینگ، همانطور که در شکل زیر می‌بینید جعبه ابزاری از مهارت های گوناگونی است که بسته به هرکسب و کار مورد استفاده قرار میگیرد.

 

 

 

برای اینکه استراتژی های بازاریابی دیجیتال مثمر ثمر باشد یک فرد خبره و آشنا با علم بازاریابی و کسب و کارهای دیجیتال وظیفه برگزاری اتاق های فکر، بررسی رقبا، شناخت نبض بازار، بررسی ترندهای دیجیتال، برنامه ریزی اجرایی و… را برعهده دارد و در شرکت ها با عنوان کارشناس بازاریابی دیجیتال یا دیجیتال مارکتر موتور فرایند بازاریابی را به حرکت در می‌آورد.

اگر شما بیزینس شخصی دارید، قصد دارید با دوستانتان یک استارتاپ جدید راه اندازی کنید، به دنبال استخدام در آژانس های دیجیتال مارکتینگ هستید و … دو راه کلی پیش روی خود دارید:

استخدام کارشناس دیجیتال مارکتینگ خبره کار سختی است و نیاز به وسواس فکری و عملی بالایی دارد. چراکه شما درصورت اشتباه در انتخاب خود، عملا بخش قابل توجهی از منابع مالی و انسانی خود را هدر داده اید و این موضوع، اگر به اسم برند شما آسیب نزده باشد، کم ترین بهایی است که برای این انتخاب نادرست خواهید پرداخت.
نمونه کار قوی، موفقیت درکمپین های دیجیتال، تخصص ویژه در یکی از زیرشاخه های دیجیتال مارکتینگ، شناخت کامل پرسونا و رقبای تجاری و ارائه مارکتینگ پلن از جمله مواردی ست که ریسک انتخاب دیجیتال مارکتر را به شکل قابل توجهی کاهش داده و توانایی های فکری و اجرایی کارشناس را مورد ارزیابی قرار می‌دهد. پس اگر قصد دارید این کار را به فرد دیگری واگذار کنید حتما این موارد را در نظر بگیرید.

 

یک دیجیتال مارکتر موفق باید بر: مبانی بازاریابی دیجیتال، تببین استراتژی و پرسونای مخاطب، سئوسایت، بازاریابی محتوایی، بازاریابی پلتفرم های اجتماعی، brand awareness و … تسلط کامل داشته و در یکی از این زیرشاخه ها خبره و صاحب نظر باشد.

شرکت در دوره های آموزش دیجیتال مارکتینگ

یکی دیگر از راه های ورود به حوزه بازاریابی دیجیتال، گذراندن دوره و شرکت در کلاس های دیجیتال مارکتینگ می‌باشد. با توجه به اینکه دوره های متعددی توسط موسسات و آکادمی های مختلف برگزار می‌شود، تنها را سنجش اینکه چه موسسه و چه استادی بهترین دوره دیجیتال مارکتینگ را ارائه می‌کند، کار سختی است.
نمی‌توان منکر این شد که در اغلب موضوعات، استفاده از تجربیات دیگران برای انتخاب یا عدم انتخاب یک محصول، خدمات و … عاقلانه ترین کار ممکن است. اما تعمیم این روش به دوره های آموزشی ریسک بالایی دارد چرا که پیش زمینه علمی و کاری، انتظاراز دوره آموزشی، قوه یادگیری و مهم ترازهمه تلاش افراد با یکدیگر متفاوت است و وجود این متغیرها عملا کار شما را برای انتخاب اصلح سخت خواهد کرد.

خب حالا برای انتخاب یک دوره دیجیتال مارکتینگ معتبر چه کار کنیم؟
برای مرتفع کردن این نیاز من قصد دارم در ادامه ویژگی هایی که منحصرا یک دوره آموزشی دیجیتال مارکتینگ باید داشته باشد را برای شما عنوان کرده و به بررسی هریک از آن ها بپردازم. قطعا ارزیابی این معیارها نیاز به تجربه شخصی یا استفاده از تجربیات دیگران دارد پس هنگام پرس و جو و دیدن تبلیغات اینترنتی حتما معیارهای زیر را در نظر داشته باشید:

سرفصل های آموزش دیجیتال مارکتینگ

یکی از مهم ترین مشخصه های یک دوره ی استاندارد پوشش تمام سرفصل های بازاریابی دیجیتال می‌باشد. برخی موسسات آموزشی برخلاف نام های مطرحی که دارند برخی از این سرفصل ها را بنا به دلایل متفاوت حذف می‌کنند و یا آنطور که باید به آن نمی‌پردازند.
بنابراین قبل از ثبت نام در دوره دیجیتال مارکتینگ، تمام عناوین آموزشی را بررسی کنید و از این موضوع اطمینان پیدا کنید که آیا سرفصل ها توسط اشخاص متعدد آموزش داده می شود یا خیر. در صورتی که دوره مربوطه از چندین استاد مختلف تشکیل شده بود حتما تحقیق مختصری از طریق لینکدین یا توییتر در مورد اساتید انجام دهید.
در ادامه نیز برای اینکه شما بدانید یک دوره دیجیتال مارکتینگ جامع باید چه عناوینی را پوشش دهد حتما لیست زیر را مطالعه بفرمایید:

– مبانی بازاریابی دیجیتال (شامل اصطلاحات و مقدمات اولیه)
– استراتژی دیجیتال مارکتینگ (شامل درک و شناخت سفرمشتری، پرسونا نویسی، نحوه ساخت و پیاده سازی استراتژی دیجیتال مارکتینگ)
– آموزش مهارت های مورد نیاز در طراحی سایت( شامل وردپرس، ساخت لندینگ، کار با افزونه ها، مدیریت پیشخان و …)
– آموزش اصول اساسی سئو در دیجیتال مارکتینگ( شامل سئو تکنیکال، سئو داخلی و خارجی، کیورد ریسرچ، اصول برنامه ریزی و تبیین استراتژی سئو)
– بازاریابی محتوایی (شامل اصول اولیه محتوا، ویدئو مارکتینگ، UX writing و …)
– بازاریابی شبکه های اجتماعی یا SMM
– آموزش مفاهیم آگاهی از برند (شامل تدوین کمپین، اجرا و آنالیز کمپین، کپی رایتینگ، تبلیغات و …)
– ایمیل مارکتینگ، SMS مارکتینگ و Push notification
– آموزش affiliate marketing
– آموزش ابزارهای حرفه ای دیجیتال مارکتینگ
– تعریف پروژه های عملی و واقعی در هر یک از بخش ها
– فرصت کارآموزی دوره آموزشی و همکاری در کار

برنامه ریزی منسجم برای ارائه سرفصل ها

یک دوره دیجیتال مارکتینگ حضوری و یا آنلاین استاندارد باید طبق یک برنامه حرفه ای و منسجم اجرا شود. شاید در مابقی دوره های آموزشی این مورد به عنوان یک فاکتور اساسی به هیچ وجه عنوان نشود ولی از آنجایی که دیجیتال مارکتینگ سرفصل های بسیار گسترده و برخی اوقات پیچیده ای دارد و هربخش نیاز به یک پروژه عملی (هرچند کوچک) دارد، برنامه ریزی و انسجام مطالب اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

جلسات پرسش و پاسخ منظم

معمولا دوره های دیجیتال مارکتینگ حضوری به دلیل همراهی استاد با دانشجو، مسائل و مشکلات آموزشی و اجرایی در روند اجرای پروژه ها به سرعت مشخص شده و به بهترین شکل برطرف می شود. اما آموزش آنلاین به دلیل ماهیت مجازی خود، عملا ارتباط کمتری را بین دانشجویان با یکدیگر و همچنین اساتید رقم میزند. بنابر این یکی از معیارهای مهمی که دوره های آموزش دیجیتال مارکتینگ غیرحضوری باید از آن برخوردار باشند، جلسات متعدد پرسش و پاسخ و رفع اشکال می باشد. پس حتما به این موضوع مهم نیز، در انتخاب دوره دقت کنید.

پروژه های عملی و واقعی

یکی دیگر از ویژگی های مهمی که یک دوره آموزش دیجیتال مارکتینگ باید داشته باشد، تعریف یک پروژه واقعی برای پیاده سازی گام به گام آموخته های دوره است. این پروژه می‌تواند از راه اندازی یک سایت، پیاده سازی کمپین های دیجیتال، برنامه های بازاریابی محتوایی در سوشال مدیا، گیمیفیکیشن و…. باشد.

دسترسی نامحدود به منابع

یکی دیگر از موضوعاتی که صرفا در دوره های آنلاین دیجیتال مارکتینگ باید به آن توجه کنید، دسترسی کامل و نامحدود به منابع و ویدئوهای آموزشی است. این موضوع از آن جهت اهمیت دارد که برخی برگزارکننده ها، پس از اتمام دوره آموزشی تا یک ددلاین مشخص (معمولا سه تا شش ماه) به شما اجازه دسترسی به منابع را خواهند داد.

فرصت کارآموزی دیجیتال مارکتینگ

و اما یکی دیگر از مهم ترین معیارهای یک دوره آموزشی مهیا کردن فرصت کارآموزی برای دانشجویان برتر است. از آنجایی که فضای دیجیتال مارکتینگ بسیار رقابتی است اگر شما قصد ورود به بازارکار را داشته باشید، داشتن نمونه کار شما را به شکل قابل توجهی نسبت به دیگران متمایز کرده و عملا کار شما را برای گرفتن یک پوزیشن شغلی خوب راحت می‌کند.
فرصت کارآموزی دقیقا سکوی پرش شماست.
شما می توانید با انجام یک پروژه مارکتینگ ،برای خود یک رزومه خیلی خوب فراهم کنید و در همان مجموعه و یا شرکت های دیگر به راحتی استخدام شوید.

بهترین دوره آموزش دیجیتال مارکتینگ

اگر یک جستجوی ساده در اینترنت انجام دهید حتما با عناوینی مثل، آموزش تخصصی دیجیتال مارکتینگ، دوره صفر تا صد دیجیتال مارکتینگ، دیجیتال مارکتینگ از مقدماتی تا پیشرفته و … روبرو خواهید شد. اما اگر محتوای هریک از این دوره ها را بررسی کنید کمتر دوره ای را میبینید که بتواند تمام این معیارها را به طور کامل پوشش داده و خروجی با کیفیتی داشته باشد.
دوره آموزش دیجیتال مارکتینگ آکادمی آمانج در دوسال گذشته با برگزاری دوره های متعدد آموزش بازاریابی دیجیتال به صورت حضوری و آنلاین نام خود را به عنوان یکی از بهترین و کامل ترین دوره های دیجیتال مارکتینگ در کشور ثبت کرده است. گواه این موضوع تعداد زیادی از دانشجویانی هستند که در حال حاضر مشغول فعالیت در شرکت های معتبر بوده و از آموخته های خود در پروژه های واقعی بهره میبرند.

 

 

 

۸۵ ساعت آموزش آنلاین و ویدئویی

محتوای کاملا کاربردی و متناسب بازارکار

جلسات پرسش و پاسخ منظم

پروژه های واقعی و چالش برانگیز

تعامل همه جانبه با استاد دوره آموزشی

دسترسی نامحدود به منابع

فرصت کارآموری برای دانشجویان برتر

مشاوره کامل برای ورود به بازارکار


اطلاعات بیشتر دوره تخصصی آموزش دیجیتال مارکتینگ

مشاهده نسخه گرافیکی و کامل