Site icon آکادمی آمانج

خرید رپورتاژ آگهی برای سئو سایت (راهنمای جامع)

نکات خرید رپورتاژ آگهی

همه‌‌ی ما نام مجله‌ی فوربز (Forbes) را شنیده‌ایم. می‌دانیم لیست ثروتمند‌ترین‌های عالم را منتشر می‌کند. مجله‌ی اقتصادی بسیار مهمی است. اما این مجله در بعضی محتواهایش (مقاله‌ها) خیلی غیرمستقیم خواننده را به‌سمت  کسب‌و‌کار مشخص یا محصول مشخصی هدایت می‌کند. مثلا، مطلبی در بخش تکنولو‌ژی این مجله درباره‌ی نسل جدید موتورهای الکتریکی نوشته می‌‌شود. این مطلب تبلیغ موتورهای الکتریکی نیست. درباره‌ی مزایای آن‌ موتورهاست. اما درضمن در مطلب یک لینک به یکی از شرکت‌های سازنده‌ی این نوع موتورها داده شده است. 

این کار دقیقا یعنی چه؟ وقتی محتوا تبلیغ محصول خاص یا برند خاصی را نمی‌کند و نمی‌گوید بروید از فلان برند خرید کنید، چه فایده‌ای دارد؟ جالب اینجاست که همان شرکت که نامش در آن محتوای فوربز برده شده، به مجله پول پرداخت کرده. و باور کنید پول بسیار بسیار زیادی هم پرداخت کرده است. 

در ایران هم بعضی از خبرگزاری‌های معروف (مثل ایسنا و ایرنا)، مجلات یا سایت‌های محتوایی معتبر (مثل زومیت) از این کارها می‌کنند. این کارها نامش است رپورتاژ آگهی. رپورتاژ آگهی هم تبلیغات است و هم تبلیغات نیست! در سئو سایت هم نقش بسیار بسیار مهمی دارد. هیچ سایتی و کسب‌وکاری از خرید رپورتاژ آگهی بی‌نیاز نیست. 

اما چرا؟ این محتوا می‌خواهد به همین سوال و سوالات مهم و مرتبط دیگر پاسخ دهد. رپورتاژ آگهی چیست؟ چرا در سئو سایت مهم است؟ از کدام سایت‌ها باید رپورتاژ خرید؟ کارشناس سئو چه‌مقدار باید برای خرید رپورتاژ آگهی هزینه کند؟ مطمئن باشید سوالی درباره خرید رپورتاژ آگهی نیست که به آن درادامه جواب نداده باشم. 

 

نکات خرید رپورتاژ آگهی برای سئو سایت 

 

سئو سایت خیلی خلاصه یعنی اینکه گوگل سایت شما را ببیند و به آن اعتماد کند و بعد به کاربران هم نشان دهد. جلب اعتماد گوگل برای  سئو سایت‌های فروشگاهی مهم‌تر است، چون سئو یعنی سود بیشتر.  برای اینکه گوگل به سایت شما اعتماد کند کارهای مختلفی باید انجام شود. هم سایت و محتواهای سایت باید ویژگی‌هایی داشته باشد و هم سایت‌های معتبر دیگر باید به سایت شما لینک بدهند

بدون لینک‌گرفتن از سایت‌هایی که در چشم گوگل معتبر هستند، کار برای کارشناس سئو خیلی سخت و زمان‌بر می‌شود. سیگنال‌های مختلفی که به سایت شما می‌رسد برای گوگل خیلی مهم هستند. وقتی سایت معتبری به سایت شما لینک می‌دهد انگار دارد شما را به گوگل معرفی می‌کند. 

کارشناس سئو با خرید رپورتاژ آگهی درواقع برای سایت خودش بک‌لینک و سیگنال می‌خرد. این کمکی است به سریع‌ترشدن سئو سایت و جلب نظر گوگل. رپورتاژ آگهی بخش مهم و جدایی‌ناپذیر  از استراتژی لینک سازی همه‌ی کارشناسان سئو سایت است. اما خرید رپورتاژ کار خیلی آسانی نیست و کارشناس سئو باید به نکات مهم و مختلفی توجه کند. 

 

رپورتاژ آگهی چیست؟ 

وقتی محتوایی غیرتبلیغاتی و جذاب در سایتی معتبر به سایت یا صفحه‌ای از سایت شما با کلمه‌ی کلیدی هدف برای کسب‌وکار شما لینک می‌دهد، برای شما رپورتاژ آگهی رفته است. به این محتوای لینک‌دار غیرتبلیغاتی می‌گویند رپورتاژ آگهی. سایت‌هایی هستند که دربرابر تعرفه‌ی مشخص برای انتشار چنین محتوایی از شما پول می‌گیرند. هرچه سایت (رسانه) معتبرتر باشد و با بازدید بیشتر تعرفه‌اش گران‌‌تر است. 

 رپورتاژ آگهی باید خصوصیاتی داشته باشد. فکر نکنید کیفیت متن رپورتاژ مهم نیست. محتوای باکیفیت همه‌جا و همیشه برای گوگل مهم است. علاوه‌بر متن، سایتی که در آن رپورتاژ آگهی می‌روید، زمانش و تعداد دفعاتی که می‌توانید در یک سایت رپورتاژ منتشر کنید هم فاکتورهای مهمی هستند. 

 

چرا خریدن رپورتاژ آگهی مهم است؟ 

رپورتاژ آگهی یعنی بک‌لینک. درباره‌اش کمی صحبت کردم. تعداد لینک‌هایی که به سایت شما داده می‌شود برای گوگل مهم است. هرچه تعداد بک‌لینک‌ها از سایت‌های معتبر به سایتی یا صفحه‌ای بیشتر باشد، اعتماد گوگل بیشتر به آن سایت جلب می‌شود. بک‌لینک‌ها ویژگی مهم دیگری هم باید داشته باشند: دائمی‌بودن. خریدن لینک کار اشتباهی است و اگر گوگل بفهمد سایتی لینک خریده آن را جریمه می‌کند. اگر لینک‌ها موقتی هم باشند به سئو سایت لطمه وارد می‌شود. پس رپورتاژ آگهی بهترین و مطمئن‌ترین راه برای گرفتن بک‌لینک دائمی از سایت‌های معتبر است، بدون ترس از جریمه‌شدن! 

 

رپورتاژ آگهی معتبر و موفق چه ویژگی‌هایی دارد؟ 

هدف اصلی در رپورتاژ آگهی این است که سایتی معتبر برای سایت ما به گوگل سیگنال بفرستد. اما دراین‌میان نباید از جذب کاربر و ترغیبش برای کلیک‌کردن روی لینک رپورتاژ غافل شویم. رپورتاژ باید کلیک‌خور هم باشد. عنوان و متن رپورتاژ وقتی موفق و حرفه‌ای عمل کرده که کاربر را به سایت ما بکشاند. رپورتاژ آگهی موفق که ما را به هر دو هدف می‌رساند، باید ویژ‌گی‌های زیر را داشته باشد:

یک یا دو لینک به سایت هدف: قرار نیست محتوای رپورتاژ چندین لینک به سایت هدف بدهد. رپورتاژ باید یک لینک با کلمه‌کلیدی هدف یا نام برند داشته باشد. اگر لازم بود، یک لینک دیگر نیز ممکن است اضافه شود. اما بیشتر از ۲ لینک اشتباه است. 

 

از کدام سایت‌ها باید رپورتاژ آگهی خرید؟ 

دریک کلام، باید از سایت‌های مرتبط با موضوع و حوزه‌ی کاری کسب‌وکار رپورتاژ خرید. یعنی اگر شما سایتی دارید که دوره‌های آموزشی سئو و دیجیتال مارکتینگ برگزار می‌کند و می‌خواهید برای دوره سئو سایت رپورتاژ بروید، نمی‌توانید و نباید  اقتصاد آنلاین را انتخاب کنید. در رپورتاژ هیچ‌چیز مهم‌تر و تعیین‌کننده‌تر از ارتباط موضوعی میان دو سایت نیست. اگر سایت شما پزشکی و سلامت است،‌ برای خرید رپورتاژ آگهی اول باید بروید دنبال سایت‌ها و مجله‌هایی که در حوزه‌ی پزشکی و سلامت فعالیت می‌کنند. علاوه‌بر بحث ارتباط موضوعی و حوزه‌ی کاری، به معیارهای زیر نیز باید توجه شود:

 

 

 

 

چه زمانی کارشناس سئو باید رپورتاژ بخرد و چند تا؟ 

کارشناس سئو باید هر روز رپورتاژ آگهی بخرد؟ یا هر ماه؟ در چه فواصل زمانی باید رپورتاژ رفت؟ پاسخ این سوال را جایگاه کلمه‌ی کلیدی که می‌خواهید به خط اول برسانید مشخص می‌کند. مثلا، کلمه‌‌کلیدی هدف کسب‌وکار شما آموزش سئو سایت است. لندینگ این کلمه الان صفحه‌ی اول خط ۶ است. هدف کارشناس سئو این است که آن را به خط اول برساند.

اول، باتوجه به معیارهایی که گفتیم، سایتی را برای خرید رپورتاژ انتخاب می‌کند. یعنی مرتبط‌ترین و معتبرترین و پربازدیدترین سایتی که اسپم اسکر پایینی دارد و با بودجه‌ی کسب‌وکار متناسب است. 

دوم، رپورتاژی خوب و مفید، با ویژگی‌هایی که گفته شد،  درحدود ۷۰۰ تا ۱۰۰۰ کلمه می‌نویسد. در آن با کلمه‌‌کلیدی هدف (آموزش سئو سایت) به لندینگ لینک می‌دهد.  رپورتاژ را در سایت منتشر می‌کند. 

سوم، ۵ تا ۱۰ روز صبر می‌کند تا ببیند رتبه‌ی لندینگ چه‌قدر تغییر پیدا می‌کند. 

چهارم، اگر رسید به خط اول که کار تمام است. ممکن است برای تثبیت جایگاه در سایتی (نه به اعتبار اولی) رپورتاژ دیگری هم رفت.

پنجم، اگر تغییر رتبه‌ی محسوسی اتفاق نیفتاد، دوباره سایتی قوی را انتخاب می‌کنیم و رپورتاژ می‌خریم. اگر رپورتاژ اول را با کلمه‌کلیدی هدف رفتید، حالا نوبت می‌رسد به نام برند و کلمات کلیدی  long tail‌ (مثل آموزش سئو در تهران). بازهم تغییر رتبه را ارزیابی می‌کنیم و بعد تصمیم می‌گیریم. 

ششم، دقت کنید که بهترین زمان برای شروع خرید رپورتاژ وقتی است که صفحه در گوگل دنس است. زمانی هم ممکن است کارشناس سئو همه‌ی اصول و استاندارها را رعایت کرده، اما صفحه رشد نمی‌کند. دراین مواقع، خرید رپورتاژ آگهی بسیار کمک‌کننده است. 

 چند روش‌ برای خرید رپورتاژ آگهی وجود دارد؟ 

با دو روش می‌شود رپورتاژ خرید: ازطریق سایت‌های واسطه (غیرمستقیم) یا مستقیما و بی‌وسطه از سایت هدف:

۱. خرید رپورتاژ آگهی از سایت‌های واسطه: اگر در گوگل سرچ کنید «خرید رپورتاژ آگهی»، سایت‌های واسطه‌ی زیادی (مثل تسمینو، تریبون، راش وب و…) را پیدا می‌کنید. این سایت‌ها مجموعه‌ای موضوعی فراهم کردند از تمام سایت‌هایی که رپورتاژ را منتشر می‌کنند. خوبی استفاده از سایت‌های واسطه این است که اعتباردامنه، رتبه الکسا، اسپم اسکر همه‌ی آن سایت‌ها به‌همراه تعرفه انتشار رپورتاژ را نیز مشخص کرده و دراختیار شما قرار می‌دهد. همین مزیت کار مقایسه را برای شما راحت‌تر می‌کند. فقط کافی است حساب کاربری بسازید تا بتوانید از خدمات این سایت‌ها استفاده کنید. مزیت دیگر این است که می‌‌شود از تخفیفاتی که سایت‌های واسطه برای خرید چند رپورتاژ (کمپین) می‌دهند نیز بهره برد.

 

 

 

 

 

۲. خرید مستقیم رپورتاژ آگهی: شاید سایت هدف شما که می‌خواهید رپورتاژتان در آن منتشر شود، در سایت‌های واسطه نیست. دراین‌صورت، خودتان مستقیما باید با آن سایت تماس بگیرید و شرایط خرید رپورتاژ را بپرسید. 

 

 

جمع‌بندی و نتیجه‌گیری 

۱. عنوان رپورتاژ آگهی بسیار مهم است. عنوان حتما باید جذاب باشد و مرتبط و اگر می‌شود کلمه‌کلیدی اصلی هم در آن گنجانده شود. 

۲. اولین چیز مهم در رپورتاژ آگهی سیگنالی است که از سایت معتبر به سایت ما داده می‌شود و دومین چیز  هدایت غیرمستقیم کاربر به سایت خودمان. 

۳. مرتبط‌ترین و معتبرترین سایت با کم‌ترین الکسا و اسپم‌اسکر که با بودجه‌ی شما متناسب است، بهترین سایتی است که باید از آن رپورتاژ بخرید. 

۴. رپورتاژ آگهی تعداد مشخصی ندارد. تعداد آن را سختی کلمه کلیدی و جایگاه آن مشخص می‌کند. در یک سایت هم نباید بیش از یک‌بار با یک کلمه‌‌کلیدی رپورتاژ منتشر کنید. سیگنال‌ها به سایت شما باید از منابع مختلف به گوگل فرستاده شوند. 

۵. یادتان نرود بعد از اینکه رپورتاژ منتشر شد، تا می‌توانید آن را در شبکه‌های اجتماعی به‌اشتراک بگذارید

۶. بحث‌های مربوط به لینک‌سازی خارجی و رپورتاژ آگهی در سئو سایت مهم و تعیین‌کننده هستند. رپورتاژها خیلی‌وقت‌ها به کمک کارشناس سئو می‌آیند. به‌همین‌دلیل، این دو موضوع از سرفصل‌های اصلی آموزش سئو به‌حساب می‌آید. 

 

 

مشاهده نسخه گرافیکی و کامل