Site icon آکادمی آمانج

راهنمای آپدیت محتواهای قدیمی برای افزایش ترافیک سایت

به روز رسانی محتواهای قدیمی برای بالا بردن ترافیک سایت

به محتوای قدیمی وبسایتتان فکر می‌کنید؟ اینکه اصلا چه رتبه‌ای دارند، چرا افت رتبه داشته‌اند یا با به‌روزرسانی آن‌ها چه اتفاقی برایشان می‌افتد؟

معمولا تیم سئو و تولید محتوا در مجله‌های فعال اینترنتی، تمرکزشان بر انتشار محتوای جدید و افزایش بازدید سایت است. خبر خوب این است که فقط با یک سوم این تمرکز می‌شود میزان بازدید و کلیک محتوای قدیمی سایت را افزایش داد.

موضوع این مقاله از مجله آکادمی آمانج بررسی تاثیر به‌روزرسانی محتوای قدیمی بر ترافیک سایت، چگونگی انجام این کار و روش‌های مرسوم و مختلف آپدیت محتوای سایت است. با ما همراه باشید تا نسبت به‌روزرسانی محتوا با ترافیک سایت را بسنجیم. 

 


سئو سایت و کانتنت مارکتینگ، هر دو، به یک اندازه برای وبسایت‌های فروشگاهی مهم‌اند. درباره‌ی این اهمیت و ارتباط آن دو با هم در این مقاله «کسب‌وکار با سئو و کانتنت مارکتینگ پرواز می‌کند»‌ بیشتر بخوانید. 


 

چرا به روز رسانی محتوای قدیمی برای افزایش ترافیک خوب است؟

قبل از اینکه درباره چگونگی به روزرسانی محتواهای قدیمی وبسایت بنویسم، بیایید تا درباره چرایی آن با چهار دلیل مشخص گفت و گو کنیم.

 

۱. کاهش میانگین قدمت محتوا

حتی محتواهای همیشه سبز هم قدیمی می‌شوند و سوژه‌هایش نیاز به آپدیت دارد. این به‌روزرسانی غالبا از لحاظ  آموزشی بودن محتوا نیست، بلکه گاهی شما باید چگالی و یکپارچگی کلمات کلیدی را براساس آن چیزی که کاربر اکنون سرچ می‌کند، به‌روز کنید.

خوب است بدانید یکی از ملاک‌های مهم گوگل برای تثبیت جایگاه وبسایت در صفحه نتایج موتور جست‌و‌جو (SERP) همین مسئله به‌روز بودن است. گوگل اعتبار بیشتری برای دامنه‌هایی با محتواهای به‌روز در مقایسه با محتواهای قدیمی آپدیت‌نشده قائل است.

 

۲. افزایش CTR یا نرخ کلیک

وقتی درباره نرخ کلیک صحبت می‌کنیم، نباید فقط به عدد ثبت شده برای CTR نگاه کرد، زیرا افزایش یا کاهش نرخ کلیک به دو معیار میزان بازدید و رتبه لینک نیز وابسته است.

با به‌روزرسانی محتوا که بر اساس نظر کاربر انجام شده باشد، می‌توان رتبه محتوا در صفحه نتایج گوگل را بهبود داد و در نتیجه محتوا کلیک بیشتری را جذب می‌کند.

همچنین، هر چه تاریخ انتشار محتوا که در سرپ به کاربر نمایش داده می‌شود جدیدتر باشد، طبیعتا میل او به بازدید از محتوا نیز بیشتر می‌شود.

 

۳. رعایت همیشگی معیار سئو محتوای گوگل

موتور جست‌وجوی گوگل بیشتر اوقات درحال به‌روزرسانی الگوریتم‌هایش است. الگوریتم‌ها معیارهایی هستند که گوگل براساس این معیارها سایت‌ها را رتبه‌بندی می‌کند.

وقتی شما به‌صورت مداوم محتواهای قدیمی را براساس معیارهای جدید به‌روز می‌کنید، این سیگنال را به گوگل می‌دهید که با روند معیارهای آن همگام شده‌اید و این اتفاق خوبی است.

 

۴. هزینه کمتر، سود بیشتر

به‌روزرسانی محتوای قدیمی سایت، علاوه‌بر اینکه کم‌هزینه‌تر از تولید محتوای جدید است، سود بیشتری هم دارد. چراکه محتوای جدید به زمان بیشتری برای جذب اعتبار و قرار گرفتن در جایگاه برتر گوگل نیاز دارد. در حالی که محتوای قدیمی سایت رتبه و اعتبار دارد و شما فقط می‌خواهید آن را بهبود دهید.

اگر نگاهی به صفحات سرچ کنسول وبسایت بیندازید، بیشتر از ۷۰ درصد ترافیک مجله شما از محتواهای قدیمی وبسایت است. پس چه بهتر که در استراتژی محتوایی سایت علاوه بر برنامه‌ریزی برای تولید محتوای جدید، نگاهی هم به به‌روزرسانی محتواهای قدیمی سایت هم داشته باشید.

 

مرحله به مرحله تا آپدیت مقاله های قدیمی سایت

حالا که به این نتیجه رسیده‌اید که چرا باید مقاله‌های قدیمی وبسایت را بررسی و آپدیت کنید، خوب است درباره چگونگی آن نیز اطلاعاتی داشته باشید. این کار نیاز به قدم‌های کوچک و پشت سر هم دارد تا کار با دقت و نظم پیش برود.

 

قدم اول، جمع آوری اطلاعات

کدام مقاله را باید به روزرسانی کنیم؟ این سوالی است که در اولین قدم باید از خود بپرسید. برای پاسخ به این سوال باید سراغ ابزارهای آنالیز سایت بروید. ابزارهایی مثل گوگل آنالیتیکس و سرچ کنسول این اجازه را به شما می‌دهد که لینک‌های مختلف را براساس ایمپرشن یا نرخ کلیک فیلتر کنید. مثلا می‌توانید به گوگل سرچ کنسول بروید و در بخش سرچ ریزالت، آمار مقاله‌های منتشر شده در مجله را مشاهده کنید. 

 

 

قدم دوم،  انتخاب صفحات مناسب برای بهینه سازی 

حالا که تمام اطلاعات را یکجا داریم، وقت آن است که اطلاعات را تجزیه و تحلیل کنیم. درواقع اینجا تصمیم می‌گیریم که کدام محتوا به چه شکلی به‌روز شود.

برای این کار لینک همه‌ی محتواها را در یکی از سه دسته‌ی زیر قرار دهید:

حالا لینک‌هایی را که در این سه دسته قرار می‌گیرند براساس اولویت‌ها مرتب کنید. کدام دسته برای شما در اولویت قرار می‌گیرد؟ محتواهایی که نرخ تبدیل خوبی دارند، اما ترافیک کم؟ بعد، نوبت به بررسی استراتژی‌های مختلف محتوایی است که ایراد مقاله‌ها را برطرف ‌کند. مثلا، با چه روشی باید نرخ کلیک مقاله را افزایش دهید، چه روشی باعث می‌شود ترافیک مقاله بیشتر شود و … .

 

قدم سوم، بررسی کلمات کلیدی هر مقاله

اعمال هر استراتژی محتوایی روی مقاله‌ها باید براساس کلمات کلیدی جدید یا بهتر است بگویم کلمات کلیدی مناسب باشد. کارشناس سئو است که آن کلمات را با تحقیقات کلمه کلیدی هم‌زمان با به‌روزرسانی به تیم محتوا می‌دهد. این کار اهمیت بسیار بالایی دارد. زیرا وقتی قصد به‌روزرسانی محتوا قدیمی را دارید اگر کلمات کلیدی جدید را بررسی و انتخاب نکنید، احتمال موفقیت آپدیت کم می‌شود.

درواقع با بررسی کلماتی که محتوا با آن‌ها ترافیک جذب کرده است، شما می‌توانید پوزیشن مقاله را روی آن کلمه افزایش دهید تا ترافیک بیشتری دریافت کند.

یکی از مهم‌ترین عوامل تعیین‌کننده در افزایش رتبه محتوا روی یک کلمه کلیدی، فهم هدف یا نوع و ویژگی‌های محتواهایی است که با آن کلمه رتبه گرفته‌اند. هر متخصص سئو باید هدف جستجوی کاربر از کلمات کلیدی و چیزی را که گوگل به او نمایش می‌دهد،‌ تجزیه و تحلیل کند تا با انتخاب کلمه کلیدی درست برای مقاله احتمال موفقیت کار را بالا ببرد.

 

قدم چهارم، بررسی عناوین محتوا خصوصا عنوان اصلی

از روش‌های مرسوم و مهم بین کارشناسان برای افزایش نرخ تبدیل مقالات بهبود عناوین است. در قدم اول، مطلب باید عنوان و تیتر اصلی (H1) جذاب و کاربردی داشته باشد.

اغلب کاربران قبل از هر کاری به عناوین نگاه می‌کنند. اگر عنوان آن‌ها را جذب کند، متن نیز خوانده می‌شود وگرنه خیلی سریع صفحه را می‌بندند. حالا ببینید عناوین محتواهای شما با توجه به عبارات کلیدی مناسب، هدف جست‌وجو و جذابیت نیاز به آپدیت دارد یا نه؟

 

قدم پنجم، بررسی موارد محتوایی مهم

خب، بعد از مشخص کردن مشکلات ریز و درشت و بررسی کلمات کلیدی، نوبت به بررسی محتوایی مقاله می‌رسد. حالا باید به‌عنوان یک خواننده سراغ محتوا رفت. و هر اطلاعات، جمله، تصویر و حتی لینکی که اعتبارش را از دست داده یا قدیمی شده است تغییر داد. خیلی‌ها برای به‌روزرسانی علاوه‌بر بررسی‌هایی از این دست، نوع دیگری از محتوا را نیز به مقاله اضافه می‌کنند؛ مثلا محتوای ویدیویی یا پادکست

 

قدم ششم، بررسی جزء‌به‌جزء سئو On-page

حالا که محتوای جدید آماده بارگذاری است، متخصص سئو باید به عنوان ناظر به‌روزرسانی وارد فاز بررسی پارامترهای سئو On-page شود. لیست زیر مواردی است که حتما در آپدیت مقاله باید بررسی شود:

 

قدم هفتم، بررسی CTA استفاده شده در مقاله

کال تو اکشن یا همان CTA درواقع مسیر تبدیل بازدیدکننده به خریدار است.  کارشناس دیجیتال مارکتینگ یا سئو بهتر است با سیکل زمانی مشخصی کال تو اکشن‌های مقاله‌ها را بررسی کند. مثلا، اگر محصول جدیدی اضافه شده که قبلا نبوده یا خدمات خاصی مرتبط با موضوع مقاله ارائه می‌شود که قدیم وجود نداشته است، می‌شود یکی از آن‌ها را به‌عنوان CTA به مقاله افزود و نرخ تبدیل مقاله را افزایش داد.

 

تیرهای آخر برای به روز رسانی محتوا چیست؟

بعد از گذراندن ۷ مرحله حالا دیگر کار تمام است. از این مرحله به بعد شما می‌توانید محتوا را با کلیک روی دکمه به‌روزرسانی با شمایل جدید به گوگل و کاربر نمایش دهید تا هم رتبه‌اش افزایش پیدا کند هم نرخ تبدیلش. اگر با در نظر گرفتن موارد گفته شده باز هم نتیجه مناسبی حاصل نشد، می‌توانید مواردی مثل به‌روزرسانی تاریخ انتشار مقاله در مجله، پاسخ به کامنت‌ها، معرفی و تبلیغ مقاله در شبکه های اجتماعی و مواردی از این دست را نیز امتحان کنید.

به‌روزرسانی محتوای قدیمی سایت موضوعی است که متخصص سئو نباید ساده از آن بگذرد و اثر آن را روی بهبود سئو سایت نادیده بگیرد. به روز رسانی محتوای قدیمی سایت می‌تواند وبسایت را حتی در زمانی که محتوای جدیدی برای انتشار ندارد، زنده نگه دارد.

 

 

مشاهده نسخه گرافیکی و کامل