Site icon آکادمی آمانج

پنج اشتباه مهلک کارفرمایان در سفارش طراحی سایت

نکات سفارش طراحی سایت

همانطور که می دانید طراحی سایت اولین گام برای ورود به کسب و کار دیجیتال می‌باشد، کاری بسیار سخت و تخصصی که تا حد زیادی موفقیت و یا شکست بیزینس شما را در فضای دیجیتال تعیین می‌کند. چرا که کارشناس سئو و دیجیتال مارکتر باید بر این بستر فعالیت کرده و شما را به کسب درامد برساند، اگر سایت شما بر اساس اصول استاندارد و یکسری چهارچوب‌های تعیین کننده طراحی نشده باشد شما فقط دو راه دارید، سایت خود را باز طراحی کنید و یا به فکر یک سایت دیگر باشید که هردوی این موارد برابر با صرف هزینه بیشتر می‌باشد.

گرچه منکر این موضوع نمی‌شوم که متاسفانه برخی از طراحان سایت، به هزار و یک علت در طراحی سایت به شکل اصولی کوتاهی می‌کنند اما در این بین کارفرماها نیز عادات اشتباهی دارند و من بارها دیدم که خود کارفرما باعث بروز این مشکلات شده است. برای همین من قصد دارم در این مقاله برخی از عادات که ممکن است بسیاری از ما دچار آن باشیم و به خاطر آنها شکست بخوریم را برایتان خواهم گفت. قطعا این اشتباهات در مواجهه با طراحان سایت منجر به وقوع فاجعه می‌شود و خاطر شما را از ورود به کسب و کار دیجیتال مکدر میکند!

 

۱) طراحی سایت هرچه ارزان تر بهتر!

یکی از اشتباهات کارفرمایان در واگذاری پروژه های خود به طراحان سایت، تلاش برای پیدا کردن ارزان ترین طراح است، این کار شاید مهلک ترین اشتباه آن ها باشد. همه ما متاسفانه تصور می‌کنیم اگر در ازای محصول یا خدماتی مبلغ کمی پرداخت کنیم و یا تخفیف بسیار زیادی بگیریم موفق شده ایم، اما این کار در برخی از حوزه ها مثل کسب و کارهای دیجیتال می‌تواند مساوی هدر دادن پول باشد.

اگر قصد دارید یک کار سطح بالا و حرفه ای تحویل بگیرید، باید به سمت یک متخصص و کارشناس حرفه ای بروید و قطعا یک متخصص واقعی قیمت خودش را داشته و در ازای آن، به شما آنچه باید را تحویل می‌دهد. اگر از طراحان سایت بخواهید با قیمت ارزان برای شما سایتی را طراحی کنند، یعنی از او می خواهید سایتی غیر حرفه ای به شما تحویل داده و زمان کافی برای آن اختصاص ندهد. باید با خودمان صادق باشیم که این کار منجر به شکست ما خواهد شد و جدا از آن ممکن است ما را در دام افراد غیرمتخصص نیز قرار دهد و سرمایه ما را نیز به باد دهد.

به یاد داشته باشید خدماتی مثل طراحی سایت، سئو، دیجیتال مارکتینگ در اصل یک سرمایه گذاری بلند مدت است که شما را به یک شبکه درآمدی بسیار پر رونق متصل خواهد کرد. در مواجهه با این مسائل با دید بلند مدت وارد مذاکره شوید و با ارائه یک رقم منطقی یک کار استاندارد تحویل بگیرید، مطمئن باشید این کار نهایتا به نفع شما تمام خواهد شد.

 

۲) عدم ارائه اطلاعات به طراح سایت

بسیاری از متخصصان طراحی سایت هنگام صحبت های اولیه چک لیستی با خود داشته و سوالاتی را برای پی بردن به زوایای کسب و کار شما می‌پرسند و بسیاری نیز این کار را نمی‌کنند و به چند سوال پیش و پا افتاده بسنده کرده و سریع در مورد قیمت صحبت می‌کنند!

در حالت اول متاسفانه دیده شده است که کارفرمایان برخی اوقات اطلاعات درستی از کسب وکار خود، آن چیزی که دقیقا به دنبال آن هستند و برنامه بلند مدتی که برای استفاده از سایت دارند ارائه نداده و طراح را دچار سردرگمی می‌کنند. در حالت دوم به شما پیشنهاد می شود در مورد طراح سایت خود تجدید نظر کرده و یا چک لیست خود و هرآنچه نیاز است که طراح بداند را در اختیار وی قرار دهید‌. این نزدیکی دیدگاه بسیار طراح سایت و شما را در جهت رسیدن به اهداف خود کمک خواهد کرد و نبود آن قطع به یقین شکست پروژه را به همراه خواهد داشت، از آن غافل نشوید.

 


مطالعه مقالات زیر در حوزه طراحی سایت به شما عزیزان توصیه می ‌شود:

۹ تکنیک موثر در طراحی سایت برای جذب مشتری 

تفاوت طراحی و برنامه نویسی سایت چیست؟ 


 

۳) عدم تمایل شخصی به کار آنلاین

بسیاری از افراد و کارفرمایان عادت دارند تا فعالیت های خود را به صورت حضوری انجام دهند و این عادت و نگرش در پس تمامی افعال روزانه آن‌ها می‌باشد. مطمئن باشید که اگر این عادات را تغییر ندهید نمی توانید وب سایت موفقی داشته باشید. چرا که وب سایت شما قرار است جای کارهای حضوری را بگیرد، مشتریان بتوانند با شما بدون طی کردن مسیر آشنا شوند، محصول یا خدمات را از خانه و یا محل کار خود سفارش دهند. آمادگی روحی برای این سبک فعالیت ها شاید کمتر مورد توجه کارفرمایان قرار بگیرد اما خیلی راحت آن‌ها و تیم کسب و کار آنلاین را از کار خسته خواهد کرد.

 

۴) عدم اعتماد فنی به طراح سایت

به طور حتم هر فرد متخصصی در حیطه کاری خود می تواند اظهار نظرکند. اگر در طراحی سایت متخصص نیستید و یا دید کاملی از آن ندارید بهتر است به طراح سایت خود اعتماد کنید. اگر از یک طراح آماتور در کار کمک گرفته اید حتما با یک طراح سایت حرفه ای مشورت کنید و نظرات او را منتقل کنید و اگر با تیم طراحی و یا طراح سایت سنیور قرارداد بسته اید بهتر است درخواست تغییرات غیر حرفه ای در سایت نداشته باشید، چرا که اینکار نقشه ذهنی او را بهم ریخته و نتیجه کار برای هیچ کدام از طرفین دلخواه نخواهد بود. در اصل ارائه اطلاعات جامع که در موارد قبل به آن اشاره شد تضمین کننده این محله خواهد بود.

 

۵) عدم واقع بینی

بارها و بارها دیده ام افرادی را که وبسایت و کسب وکار خودشان را با غول های فناوری دنیا مقایسه می کنند و یا می‌خواهند رفتار آن‌ها را تقلید و به همان شکل نتیجه بگیرند. راحت ترین راه برای شکست یک کسب و کار الگو برداری از کسب و کارهای بزرگ است.

 

الگو برداری از کسب و کارهای بزرگ معمولا موجب شکست کسب و کارهای کوچک می‌شود چرا که بودجه، هزینه ها و استراتژی های هر کدام کاملا متفاوت است.

 

طراحان سایت با تجربه ای که در این زمینه دارند و سنجیدن تمام ابعاد، طراحی سایت شما را به عهده می‌گیرند، اگر طراح حرفه ای در این مسیر از یکسری مسائل پیروی نکرد و یا برخی موارد را در سایت شما پیاده سازی کرد، مطمئن باشید به نفع شماست. در مسیر توسعه، شیوه و رفتار یک وب سایت با توجه به جایگاه آن تغییرات مختلفی را شاهد خواهد بود. استراتژی که در مراحل اولیه به کار می رود، قطعا با استراتژی سایتی که سالهاست مراحل رشد خود را طی کرده است متفاوت است.

 

توصیه: اگر می خواهید در ابتدای ورودتان به کسب و کارهای دیجیتال، خودتان را با سایت های بزرگ جهان مقایسه کنید و در مورد جایگاهتان در اینترنت واقع بین نباشید، بهترین راه این است که طراحی سایت و تمام مسائل بعد آن را متوقف کنید چرا که این کار هدر دادن منابع مالی و وقت شماست.

 

جمع بندی

همه ما تجربیاتی در زندگی داریم که به طور حتم ما را در مسیر موفقیت قرار می‌دهد اما به یاد داشته باشید استراتژی ها و راه هایی که در فضای کسب و کار سنتی مورد استفاده قرار گرفته است نمیتواند در فضای آنلاین به شما کمک چندانی بکند، پس بهتر است در این مسیر حتما از طراحان سایت حرفه ای و یا مشاوران مارکتینگ مجرب استفاده کنید تا بتوانید از این دریای بزرگ شما نیز استفاده کنید.

دنیای اینترنت دنیای تغییرات بزرگ و سریع است، به شما توصیه می‌کنم در وهله اول خودتان و در ادامه تیمتان را بروز نگه دارید.

 

مشاهده نسخه گرافیکی و کامل