Site icon آکادمی آمانج

راهنمای جامع سئو پادکست + (آموزش تصویری گوگل پادکست)

همه ما در زندگی خود به طور میانگین ۳ ساعت از روز خود را مشغول آماده شدن برای رفتن به محل کار یا دانشگاه، طی کردن مسیر، برگشت به خانه و … هستیم. این موضوع گرچه غیرقابل اجتناب است ولی بیش از ۶۰- ۹۰ ساعت از زمان ما را در ماه به خود اختصاص می‌دهد.
زمانی کاملا مرده و بلا استفاده!
قطعا همه ما دوست داریم از این زمان برای مطالعه کتاب، گوش دادن به موزیک، گیم و یا چک کردن اینستاگرام و توییتر و… استفاده کنیم که به نظر اصلا هم بد نیست. اما چطور می‌توانیم این زمان را به حداکثر بهره وری برسانیم؟

گوش دادن به پادکست!

گرچه نمی‌توان منکر این موضوع شد که گوش دادن مداوم به پادکست و در کل، از همه لحظات برای بهبود و ارتقا شخصی استفاده کردن ممکن است در کوتاه مدت جذاب و الهام بخش باشد اما در بلند مدت ما را خسته خواهد کرد. چراکه همه ما از نظر روحی، نیاز به زمانی اندک برای اتلاف وقت و برداشتن انتظارات از روی دوش خود داریم!

حال اگر شما در این متوسط ۳ ساعت زمان بسیار مرده ۲ ساعت را به گوش دادن موزیک، بازی و چک کردن شبکه های اجتماعی اختصاص دهید و فقط یک ساعت از آن را به پادکست گوش دهید به طور متوسط در ماه ۳-۴ کتاب خوانده و یا بیش از ۲۰ مقاله را مطالعه کرده اید.
این موضوع یعنی شما در یک سال ۴۰ کتاب مطالعه کرده اید! و اوج شکوه این موضوع وقتی نمایان می‌شود که شما بدانید تمام این موفقیت ها در مرده ترین ساعات زندگی شما رقم خورده است.

هدف من از این مقدمه این بود که شما به شکلی جدی تر اهمیت تولید پادکست، فرهنگ سازی و تبلیغ برای استفاده مخاطبان از پادکست را درک کنید.
در ادامه این مقاله من قصد دارم در مورد تولید پادکست برای سئو سایت که بخشی مهم از بازاریابی محتوای شما را نیز به خود اختصاص می‌دهد صحبت کنم و در نهایت به شما آموزش دهم که چطوردر گوگل پادکست محتوای صوتی خود را انتشار دهید.

 

۴۳ درصد کاربران دسترسی به یک محتوای ویدئویی و گوش کردن به پادکست را به مطالعه یک مقاله یا دانلود کتاب الکترونیکی ترجیح می دهند.

 

پادکست، مزیت رقابتی سئو در سال های پیش رو!

خود را به جای کاربر بگذارید، به همان دلایلی که خدمتتان توضیح دادم روند تمایل به گوش دادن به پادکست در حال حاضر در بین برخی اقشار به طور کامل جا افتاده و در سال های پیش رو این موضوع گسترش بیشتری نیز خواهد یافت.
این تمایل به گوش دادن به پادکست از دید بازاریابی چه معنایی دارد؟
این بدان معناست که تعداد زیادی کاربر بالقوه در میدان دید ماست که می توانند از ما به عنوان یک مرجع مطمئن برای بالا بردن اطلاعات خود استفاده کند.
پس ما به عنوان یک بازاریاب محتوا و یا کارشناس سئو باید این نیاز را بیش از گذشته جدی بگیریم و با تولید محتوای استاندارد و کامل چه در قالب متن، چه ویدئو و چه پادکست رضایت کاربر که هدف اصلی کسب کار و موتورجستجو است را بهبود ببخشیم.

 

تاثیر پادکست بر سئو سایت

جدا از آنکه شما می‌توانید پادکست خود را در نتایج جستجوی گوگل از طریق گوگل پادکست به نمایش بگذارید.
پادکست شما می‌تواند در پلتفرم های مختلف منتشر شود و جدا از برندینگ قدرتمندی که به همراه خواهد داشت مثل یک بک لینک بسیار قدرتمند کاربر را به وبسایت شما راهنمایی کند.
از طرفی شما می‌توانید با راه اندازی کمپین های مختلف، افرادی که به کسب اطلاعات و گوش سپردن به محتوای صوتی در حوزه فعالیت شما علاقه مندند را جذب کرده و از طریق ایمیل و یا پلتفرم ها مختلف به صورت منظم پادکست های متنوع را برای آن ها در نظر بگیرید و با اینکار دامنه کاربران با کیفیت خود را بهبود ببخشید.

 

 

 

چرا باید تولید پادکست برای وبسایت را در برنامه داشته باشیم؟

نمیتوان منکر این داستان شد که تولید پادکست در وبسایت های داخلی آنقدر جدی گرفته نشده است و خیلی از کسب و کارهای مدعی نیز هنوز وارد این حوزه نشده اند. این موضوع دو اهمیت ویژه برای ما خواهد داشت:
ـ این که زمین بازی هنوز شلوغ نشده فرصت بسیار مناسبی برای شماست تا با ساخت پادکست های مناسب برای کاربران، توجه آن ها را به خود جلب کنید.
ـ فرصت آزمون و خطا و رسیدن به فرم ایده آل

این دو موضوع بیشتر از دید بازاریابی و رقابتی برای شما مزیت خواهد بود. و اما از دید سئو….

 

الگوریتم های گوگل نسبت به محتوای پادکست بسیار هوشمند شده اند و دور نیست زمانی که شما با جستجوی یک سوال، با پادکستی که پاسخ شما را در دل خود دارد در لینک ۱ مواجه شوید. پس از الان خود را برای آینده نه چندان دور آماده کنید.

نرخ تعامل کاربر با وبسایت به شکل قابل توجهی افزایش می‌یابد و این موضوع در راستای هدف موتورجستجو و درنتیجه سئو سایت شماست. همین الان هم به صورت استاندارد یک محتوای متنی زیر ۵ دقیقه کاربر را می تواند در سایت نگه دارد ولی یک پادکست ده دقیقه ای استاندارد و حرفه ای چطور؟

شما می‌توانید از پادکست در شبکه های اجتماعی مختلف استفاده کنید و همچنین آن را در پلتفرم های پادکست مثل castbox، pod bean و … منتشر کنید و جدا از بحث آموزش عمومی، برندینگ خود را با کمترین هزینه ارتقا دهید.

چهارمین مزیت پادکست این است که در حال حاضر نتایج جستجو بشدت به سمت ترکیب «سوال+ پادکست» حرکت کرده اند و این موضوع خود به عنوان یک سیگنال قوی در زمینه تولید محتوای صوتی می‌تواند برای پیدا کردن موضوعات ترند (در حوزه کاری ما) بدل شود.

 

حدود ۲۸ درصد از مخاطبان از پادکست ها استفاده می‌کنند تا اطلاعات را به طور منظم به دست آورند

چطور پادکست خود را سئو کنیم!

یکی دیگر از موضوعاتی که باید به آن بپردازیم این است که چطور پادکستی که در گذشته تهیه کردیم را از نظر سئو بهینه سازی کنیم. برای این موضوع حتما سه نکته زیر را در نظر داشته باشید:

 

از کلمات کلیدی در عنوان پادکست استفاده کنید

همانطور که در محتوای متنی نیز قبلا به این موضوع پرداخته ایم عنوان محتوا (متنی، صوتی، ویدئویی) نقش بسیار پررنگی در درک گوگل از محتوا، جذب کاربر و … ایفا خواهد کرد.
در تولید پادکست هم دقت داشته باشید که باید عنوانی جذاب و البته شامل کلمه کلیدی اصلی خود داشته باشید. اصول انتخاب کلمه کلیدی در این بخش تفاوتی با محتوای متنی ندارد برای همین به شما توصیه میکنم در این مورد مقاله «راهنمای جامع تحقیق کلمات کلیدی در استراتژی سئو سایت» را مطالعه کنید.

 

چکیده محتوا 

حتما خلاصه ای از آن چه کاربر در پادکست با آن موجه خواهد شد را به ترتیب در زیر پادکست بنویسید، البته توصیه من به شما این است که؛ مقالات متنی پر بازدید خود را به صورت پادکست منتشر کرده و آن ها را در ادامه یا در ابتدای مقاله، در وبسایت قرار دهد.

برای پادکست یک صفحه اختصاصی ایجاد کنید

در وب سایت شما ممکن است صفحات مختلفی وجود داشته باشد پس بهتر است برای پادکست خود یک صفحه اختصاصی تولید کنید و یا به زبان ساده تر درصفحه خود به تبلیغ پادکست بپردازید.

ساخت تصویر فراموش نشود!

به هیچ وجه پادکست خود را بدون تصویرمنتشر نکنید. تصاویر چه در محتوای متنی و چه محتوای صوتی بیانگر کلیات محتوای شما هستند. در محتوای صوتی تنها المان بصری که کاربر به آن دسترسی دارد تصویر کاور است پس سعی کنید از این فرصت برای پیاده سازی ایده های خود به خوبی استفاده کنید.

یک هاست مناسب داشته باشید

برای انتشار پادکست در سایت خود حتما سعی کنید یک هاست خوب برای محتواهای صوتی و ویدئویی خود داشته باشید چون قطعا هیچ کاربری دوست ندارد موقع پخش پادکست با مکث های پی در پی مواجه شود.

 

با لینک گوگل پادکست، پادکست خود را نشر دهید

پادکست خود را در شبکه های اجتماعی با لینک گوگل پادکست خود نشر دهید این کار جدا از برندینگ سایت، ورودی خوبی برای سایت شما به ارمغان آورده و به سئو محتوای شما نیز کمک میکند.

حالا که با اهمیت تولید پادکست برای سئو سایت و همچنین بازاریابی و برندینگ آشنا شدید، وقت آن رسیده که با هم در مورد ثبت پادکست در گوگل پادکست نیز به طور کامل آشنا شویم.
(تولید پادکست به شیوه اصولی در مقالات بعدی به شما آموزش داده خواهد شد)

 

ثبت پادکست در گوگل پادکست (آموزش تصویری)

پیدا کردن فید Rss پادکست

مرحله صفر برای ثبت پادکست در این سیستم این است که فید پادکست خود را پیدا کنید. به شما توصیه می‌کنم به عنوان یک مرجع معتبر، مقاله «ایجاد فید Rss» پشتیبانی گوگل را مطالعه بفرمایید.

 

تایید آدرس فید پادکست در گوگل

پس از وارد شدن به حساب کاربری خود در گوگل به googlepodcastmanager مراجعه کنید و پس از شروع، فید خود را در سایت قرار دهید و وارد مرحله بعد شوید.

 

 


مشاهده پیش نمایش پادکست

با کلیک بر روی مرحله بعد پیش نمایش پادکست خود را مشاهده می‌کنید، اگر این موضوع مورد تایید شما هست روی مرحله بعد کلیک کنید.

تایید پادکست

در مرحله بعد کد تایید پادکست به ایمیلی که با آن فیدrss خود را ساخته اید ارسال خواهد شد. پس از دریافت کد به verify ownership برگشته و کد را در باکس وارد کنید. تمام!

 

 

جمع بندی

در این مقاله که به دلیل رشد تولید محتوای صوتی یا همان پادکست در سال های اخیر، ترجمه و گردآوری شده بود. به اهمیت تولید پادکست و دلایل مهمی که چرا شما باید همین امروز به تولید پادکست اقدام کنید پرداختم.

یکی از مهم ترین این دلایل، اهمیت گوگل به محتوای صوتی و استفاده از پلتفرم گوگل پادکست بود که در این مقاله به طور کامل دریافت فید Rss تا انتشار آن در گوگل پادکست را باهم مطالعه کردیم و به مجموعه نکاتی که به سئو پادکست شما کمک می‌کند پرداختیم. موضوع گوگل پادکست جدا از بحث بازاریابی و برندینگ آنقدر از نظر سئو بحث مهمی است که ما در کلاس های آموزش سئو آمانج آکادمی به طور کامل به آن می‌پردازیم.

 

در نگارش مقاله فوق از وبلاگ neilpatel و همچنین وبسایت castos کمک گرفته شد. 

مشاهده نسخه گرافیکی و کامل