Site icon آکادمی آمانج

۹+۱ ترفند ادوبی ایلاستریتور که هر طراحی باید بداند

ترفندهای ایلاستریتور

اگر تابحال از نرم افزار ادوبی ایلاستریتور استفاده نکرده اید و برای اولین بار آن را باز کرده اید ممکن است کمی سردرگم شوید! چرا که ابزارهای این نرم افزار بیش از آنچیزی است که شما برای یک کار آماتوری نیاز دارید.
ایلاستریتور یک ابزار کاملا حرفه ای است و شما به عنوان یک دیزاینر می توانید ازآن برای انجام پرژه های مختلف در هر سطحی استفاده کنید.
در این مقاله که راهنمای جامعی بر مهم ترین ترفندهای ایلاستریتور می باشد شما خواهید آموخت که چطور در کمترین زمان ممکن با ابزارهای اساسی و کاربردی ایلاستریتور به خوبی آشنا شوید و بتوانید یک پروژه طراحی را در هر سطحی که هست به سرانجام برسانید.

 

۱)  از ابزار pen استفاده کنید!

بسیاری از افراد از استفاده از ابزار pen یا قلم خودداری می کنند زیرا جز ابزارهای پیچیده ایلاستریتور است. اما حقیقت آن است که شما می توانید به راحتی از آن استفاده کنید و با آن کارهای شگفت انگیزی خلق کنید.
اگر مطمئن نیستید که باید از کجا شروع کنید سعی کنید از تمرینات آنلاین استفاده کنید، پروژه برای خود تعریف کنید و با تمرین وآزمون و خطا سعی کنید از آن حداکثر استفاده را ببرید.

 

 

 

۲)  استفاده از color CC

یکی از مهم ترین بخش های ایجاد هنر، انتخاب رنگ هایی است که با یکدیگر همخوانی دارند و می توانند در کنار هم یک اثر هنری را به هدف خود برسانند. ایلاستریتور ابزاری دارد که می تواند به شما در این حوزه کمک کند. به قول آنجلا هاتون، این ابزار به شما کمک می کند تا رنگ هایی را انتخاب کنید که در چرخه رنگ با هم هماهنگ هستند. من از آن ها برای انتخاب رنگ ها و ذخیره کردن آن ها در یک پالت استفاده کردم و آن را در یک تمپلیت برای خودم ذخیره کرده ام تا بتوانم در پروژه های مختلف از آن استفاده کنم.

 

۳) با Bezier آشنا شوید

Bezier به شما کمک می کند تا نقاط و منحنی های طبیعی ایجاد کنید. بازهم اگر می خواهید ایده هایی در مورد نحوه استفاده از آن داشته باشید مراجع آموزشی فوق العاده خوبی در یوتوب وجود دارد. ایده خوب دیگر این است که از میانبرها برای سهولت از این ابزارهای استفاده کنید به عنوان مثال شما با نگه داشتن شیفت نقطه A را به زاویه 45 درجه به نقطه B متصل کنید.


۴) سعی کنید از Clipping Mask استفاده کنید

ماسک های برش ابزاری است که می تواند هر الگو یا طرحی را به منطقه ای از پیش تعیین شده محدود کند. شما در صورت استفاده از آن می توانید به خوبی زمان خود را ذخیره کنید.

 

 

 

 

۵) استفاده از ابزارهای آنلاین

علاوه بر ابزارهایی که در این مقاله خدمت شما معرفی شده است، تعداد زیادی از ابزارهای آنلاین وجود دارد که شما می توانید در مورد تعدادی از مهم ترین آن ها اطلاعات مفیدی کسب کنید:

Envatotuts: این وبسایت حاوی آموزش های متنوعی درباره نرم افزار ایلاستریتور است.

Uk services rewiew: این وبسایت دارای مثال های زیادی برای ایده پردازی و سنجش پروژه های کاری است.

Adobe support: در صورت بروز مشکل با نرم افزار ایلاستریتور می توانید از این وبسایت کمک بگیرید.

 

۶) از pathfinder استفاده کنید

Path finder به زبان ساده می تواند به شما توانایی ایجاد و وام گرفتن اشکالی را از اشکال دیگر خواهد داد.
هنگامی که شکل مورد نظر به آسانی در دسترس نیست شما می توانید با استفاده از این ابزار به خوبی المان های مورد نظر خود را ایجاد کنید. هنگامی که اصول اولیه را بیاموزید استفاده از این ابزار بسیار آسان است و بیشتر از آنچه که تصور می کنید برای شما مفید است.

 

۷) strokes panel

یکی از بخش های مهمی که بسیار در نرم افزار ایلستریتور با آن سر و کار داریم پنل استروک است. این پنل برای ایجاد دور خط دور آبجکت ها می باشد جرمی آلیسون ، طراح حرفه ای از Revieweal، می گوید: “مطمئن شوید که strokes panel را می شناسید و از آن استفاده می کنید. “این به شما کمک می کند از هر شکلی که می کشید بیشترین بهره را ببرید و شخصیتی جدید به طرح های خود اضافه کنید.”

 

۸) برای خود Brush بسازید

بسیاری از مردم نمی دانند که شما می توانید براش خود را در ایلاستریتور بسازید. اگر متوجه شدید که ابزارهای اولیه آن چیزی نیست که شما برای کار به آن نیاز دارید، می توانید آن ها را ایجاد کنید. برای اینکار استفاده از آموزش های آنلاین می تواند بسیار مفید واقع شود.

 

 

 

۹) استفاده از لایه ها را تمرین کنید

پنل لایه ها یکی از مواردی است که باید به عنوان طراح به استفاده از آن عادت کنید. این یک عادت خوب است که هنگام کار شروع به سازماندهی لایه های خود کنید. برچسب گذاری آن‌ها و حذف لایه هایی که مورد نیاز نیستندُ می تواند هنگام ویرایش یک تصویر به شما کمک کند و سرعت کار شما را به شکل قابل توجهی افزایش دهد.

 

۹+۱ ) تمرین تمرین و تمرین بیشتر!

مهم ترین اصل در یادگیری هر مهارت و نرم افزار جدیدی تمرین زیاد است. این قاعده در خصوص ایلاستریتور نیز صادق است. شما می‌بایست سعی کنید ‌پروژه های مختلف برای خود تعریف کنید یا از سایت های مختلفی مثل pintrest و behance ایده بگیرید.

 

منابع استفاده شده در نگارش این مقاله یوتوب و وبسایت digital agency می باشد.

مشاهده نسخه گرافیکی و کامل