Site icon آکادمی آمانج

هشت ترند طراحی UI/UX در سال ۲۰۲۰

8 ترتد طراحی ui/ux

رشد سریع فناوری هر ساله بر روند طراحی کاربری تأثیر می گذارد. و ما به عنوان طراح  UI / UX، باید از روند طراحی در حال حاضر و در  آینده آگاه باشیم ، و دائماً در حال یادگیری ، بهبود و گسترش ابزار طراحی خود بوده تا در بازار فعلی به روز باشیم. در این مقاله از وبسایت آمانج بر اساس تحقیقات در زمینه طراحی تجربه کاربری ، 8 گرایش اصلی طراحی UI / UX  در سال 2020 را با دقت انتخاب کرده ام که به معرفی آن ها میپردازیم :

 

۱)  تصاویر متحرک

با استفاده از حرکت دادن به تصاویر ، ما می توانیم طراحی های خود را برجسته تر کنیم و به  آنها  جزئیات و شخصیت های بیشتر بیافزاییم.تصویرسازی مدت طولانی است که در طراحی محصولات دیجیتال استفاده میشود. و تکامل آن در سالهای گذشته بسیار چشمگیر بوده است. تصویرها به عنوان عناصر محبوب طراحی UI، احساس طبیعی تر و ملموس تری را به محصولات ما اضافه می کنند.و میتوانیم آن ها را زنده تر و گیراتر هم جلوه دهیم .

یکی دیگر از مزایای استفاده از حرکت جلب توجه کاربران و ایجاد ارتباط بیشتر کاربران با محصولات شما است. انیمیشن ها همچنین یکی از موثرترین راه ها برای روایت یک داستان در مورد برند ، محصول یا خدمات شما هستند.

 

۱) میکرواینتراکشن ها

 

میکرواینتراکشن ها مواردی حیاتی در یک  تجربه آنلاین هستند .
کاربر با میکرواینتراکشن تعامل برقرار می کند و به دنبال آن پروسه ای در اپلیکیشن انجام می شود . تنها با استفاده دقیق و به جا از ابزار طراحی که در اختیار ما قرار دارند ، می توانید یک تجربه کاربری منحصر به فرد و عالی برای کاربران خود ایجاد کنید .

نکته کلیدی دیگری که باید درباره میکرواینتراکشن ها بدانید این است که آن ها بر مبنای مفهوم طراحی انسان محور ایجاد می شوند . آن ها دقیقا با کاربران به گونه ای تعامل می کنند که کاربر تصور کند با یک انسان در حال برقراری ارتباط است نه یک ماشین .

میکرواینتراکشن ها تقریباً در هر برنامه یا وب سایت وجود دارد. شما هر بار که برنامه مورد علاقه خود را باز می کنید ، آنها را مشاهده می کنید . به عنوان مثال ، فیس بوک دارای تنش های مختلفی از عملکردهای مختلف است مثلا ویژگی “Like”یک  مثال عالی است که بعضی اوقات ما حتی از وجود آن آگاه نیستیم ، زیرا آنها بسیار  طبیعی و “آمیخته” به رابط های کاربر هستند. و اگر آنها را از ویژگی های محصولات خود حذف کنید  متوجه اهمیت آن ها خواهید شد.

 

به طور کلی ، در طراحی UI / UX بعضی اوقات حتی تغییر بسیار کوچک و ظریف ممکن است تأثیر زیادی بگذارد.و میکرواینتراکشن ها  نشان می دهد جزئیات و توجه به آنها می تواند تجربیات کلی کاربران دیجیتال شما را تا حد زیادی بهبود بخشد و آن را در سطح بالاتری قرار دهد. هر ساله ، هر دستگاه جدید برای ایجاد میکروپیوندهای با نام تجاری جدید و خلاقانه، محصولات جدیدی را  به ارمغان می آورد. و سال 2020 مطمئناً استثنا نخواهد بود.

۳) گرافیک 3D در UI وب و تلفن همراه

 

گرافیک سه بعدی تقریباً در همه جا وجود دارد – در فیلم ها ، بازی های ویدئویی ، تبلیغات در خیابان ها و .. گرافیک سه بعدی از چند دهه پیش معرفی شده است و از آن زمان به بعد بهبود و پیشرفت چشمگیری یافته است.همینطور  فناوری موبایل و وب نیز به سرعت در حال رشد است.

 

قابلیت های جدید مرورگر وب درهای گرافیکی سه بعدی را باز کرده است و به ما اجازه می دهد تا به عنوان طراح بتوانیم گرافیک سه بعدی شگفت انگیز را در رابط های وب و موبایل مدرن ایجاد و پیاده سازی کنیم.

ایجاد و  ادغام گرافیک سه بعدی در رابط های وب و موبایل نیاز به  مهارت خاصی دارد ، اما در اغلب موارد نتایج بسیار ارزشمند است.

منوی سه بعدی

 

 

رندرهای گرافیکی سه بعدی امکان ارائه محصول یا خدمات را به روشی بسیار تعاملی و جذاب تر ارائه می دهند: به عنوان مثال ،تاثیر رندرهای گرافیکی سه بعدی را می توان با افزودن قابلیت  360 درجه در بهبود UX کلی محصولات  مشاهده کرد.
در سال 2020  تعداد زیادی از برند ها، از مدل های ارائه دهنده سه بعدی برای ارائه محصول یا خدمات خود و به منظور تقلید از تجربه خرید دنیای واقعی (درون فروشگاه) استفاده می کنند.

 

 

گزارش سلامتی ماشین

 

 

 

در سال 2020  تعداد زیادی از برند ها، از مدل های ارائه دهنده سه بعدی برای ارائه محصول یا خدمات خود و به منظور تقلید از تجربه خرید دنیای واقعی (درون فروشگاه) استفاده می کنند.

 

 

 

 

 

۴) واقعیت مجازی 

 

صنعت بازی سازی اغلب نوآوری و فناوری های جدیدی را در طراحی محصولات دیجیتال به ارمغان می آورد.
سال 2019 سال بزرگی برای VR بوده است. در سالهای گذشته شاهد پیشرفت و هیجان بسیاری در هدست های VR بودیم. باید در نظر داشته باشیم که صنعت بازی سازی اغلب نوآوری و فناوری های جدید را در طراحی محصولات دیجیتال به ارمغان می آورد.

 

 

تحقیقات ثابت می کنند که VR نیز از این قاعده مستثنی نیست ، زیرا بعد از عرضه Oculus Quest در سال 2019 فرصت های بسیاری برای صنایع دیگر باز شده است. مدیر عامل فیس بوک مارک زاکربرگ در حال حاضر ویژگی تعامل هیجان انگیز دست ها را آزمایش کرده و به روزرسانی ردیابی دستی را برای Quest در  اوایل سال 2020 اعلام کرد.

 

همینطور سونی و مایکروسافت کنسول های نسل جدید خود را در فصل تعطیلات 2020 منتشر می کنند. اینها فرصت ها و فضای زیادی را برای پیشرفت فناوری VR به ارمغان می آورد.

 

۵) واقعیت افزوده

فرصت های بی پایانی برای نوآوری و ایجاد تجربیات کاربری کاملاً جدید و هیجان انگیز در فضای AR وجود دارد. طراحی UI برای AR یکی از ترند های  اصلی در سال 2020 خواهد بود ، بنابراین بععه عنوان طراح ما باید آماده و مشتاق آشنایی و  یادگیری ابزارها و اصول جدید در هنگام ایجاد تجربیات AR را داشته باشیم.

 

در سالهای گذشته ما شاهد پیشرفت  بهبود AR بوده ایم. شرکت های برتر فناوری دنیا در حال سرمایه گذاری میلیون  دلاری  برای توسعه AR هستند ، بنابراین باید انتظار داشته باشیم که این فناوری  در سال 2020 توسعه و گسترش بیشتری می یابد. حتی اپل ابزارهای AR خود را به نام ARKIT 3  معرفی کرده است تا به طراحان و توسعه دهندگان در ساخت محصولات مبتنی بر AR کمک کند.

 

۶)Neumorphism

 

رشد فن آوری VR / AR و آخرین ترند های  طراحی نشان داده شده بر روی محبوب ترین سیستم عامل های طراحی ممکن است در سال 2020 به بازگشت طراحی اسکوئمورفیک منجر شود اما این بار با روشی مدرن.

وبا نام Neumorphism که یک طراحی بصری است که با استفاده از سایه های داخلی و خارجی و همچنین ادغام آنها با پس زمینه، توهم واقعی بودن اشکال را به کاربر منتقل خواهد کرد. زمانی بود که طراحی Skeuomorphism یک روند عظیم در دنیای رابط های کاربری بشمار میرفتاما  بار دیگر با Neumorphism به عقب بازگشت.

 

 

به طور کلی طراحی Skeuomorphic به عناصر طراحی اشاره دارد که به روشی واقع گرایانه برای مطابقت با اشیاء زندگی واقعی ایجاد می شوند.

رشد فن آوری VR / AR و آخرین روند طراحی نشان داده شده بر روی محبوب ترین سیستم عامل های طراحی (Dribbble ، Behance و غیره)  بازگشت طراحی اسکوئورمورفیک را نشان میدهد – اما این بار با اندکی تغییر و  طراحی مدرنتر و با  نام Neumorphism.

 

 

طرح های  Neumorphism که به UI 2020 هم مشهور شده با یک الگوی خاص  اخیراً مورد توجه بسیاری در برنامه هایی مثل اینستاگرام هم قرار گرفته است. همانطور که احتمالاً مشاهده کرده اید: Neumorphism شیوه طراحی بسیار  دقیقی را نشان می دهد. نور برجسته ، سایه ها ، درخشش – توجه به جزئیات بسیار چشمگیر و  …
Neumorphism قبلاً هم الهام بخش طراحان زیادی از سراسر جهان بوده است و  احتمال زیادی وجود دارد که Neumorphism بزرگترین ترند طراحی UI در سال 2020 باشد.

 

۷) طرح بندی نامتقارن

 

 

فضای زیادی برای خلاقیت  در طرح بندی های نامتقارن وجود دارد زیرا گزینه ها و حالت های بسیاری در ایجاد چیدمان های نامتقارن وجود دارد . اگرچه ، ایجاد طرح بندی نامتقارن موفقیت آمیز نیاز به تمرین و زمان بسیار دارد.

 

در سالهای گذشته ما شاهد رشد عظیمی از طرح های نامتقارن در طراحی محصولات دیجیتال بودیم. طرح بندی های مبتنی بر الگوهای سنتی و قدیمی  قطعاً از بین می روند و در 2020 ادامه نخواهد داشت و احتمالا این ترند  طراحی ادامه خواهد یافت. استفاده صحیح از چیدمان های نامتقارن ، شخصیت و، پویایی  زیادی را به طرح های ما اضافه می کند.

 

 

قرار دادن عناصر به طور تصادفی روی یک  شبکه  درست نیست و باید در استفاده از آن ها محتاط بوده و اصولی عمل کرد. همیشه این را بخاطر بسپارید که باید با توجه به نیازهای  کاربران عمل کنید.

۸)  تجربه کاربری

 

داستان ها  نقش بسیار مهمی در UX کلی و در طراحی محصول  دارند. ممکن است آنها را اغلب در صفحات فرود به عنوان معرفی برند ، محصول یا خدمات جدید مشاهده کنید.

داستان پردازی شامل انتقال داده به کاربران به بهترین روش ممکن، آموزنده و خلاقانه است. این روش می تواند با سلسله مراتب بصری قوی  (تایپوگرافی ، تصاویر ، عکس های با کیفیت ، رنگ های جسورانه ، انیمیشن ها و عناصر تعاملی) حاصل شود.

داستان پردازی همچنین ابزاری برای بازاریابی عالی و کارآمد است که می تواند فروش محصولات / خدمات شما را به شدت افزایش دهد. واقعاً به ایجاد احساسات و روابط مثبت بین برند و کاربران شما کمک می کند. داستان گویی باعث میشود که برند شما  به یاد ماندنی شود و همینطور باعث میشود کاربران ارتباط بیشتری با خدمات و محصولات ما بگیرند. بنابرین ابزاری عالی و کارامد برای بازاریابی است که می تواند فروش محصولات / خدمات ما را به شدت افزایش دهد.

 

 

داستان پردازی به عنوان ابزاری بسیار موفق در سال ۲۰۲۰ ادامه خواهد یافت. همینطور بیان تاریخچه های محصولات و خدمات نقش بسیار مهمی در طراحی UX و در طراحی محصولات دارند. کدام یک از ترندهایی که گفته شد برای  شما جالب تر است ؟ آیا ترند دیگری وجود دارد که باید در این لیست گنجانده شود؟ لطفا در بخش نظرات زیر با ما در میان بگذارید!

مشاهده نسخه گرافیکی و کامل