Site icon آکادمی آمانج

۸ تکنیک‌ همکاری در فروش برای مارکترها [۲۰۲۲]

تکنیک های همکاری در فروش

همه‌ی ما دنبال کسب درآمد بیشتر هستیم. قبل‌ترها آدم‌ها پس‌اندازی می‌کردند و برای سرمایه‌گذاری مثلا زمینی می‌خریدند. بعضی‌ها هم دوشغله بودند. مثلا کارمندی که بعد از ساعت اداری در مغازه‌ی برادرش به او در فروش اجناس کمک می‌کرد. البته امروز و با گسترش کسب‌‌وکارهای اینترنتی شاید بشود گفت که فرصت‌های بیشتری برای درآمدهای مستقیم و غیرمستقیم به‌وجود آمده است.

این فقط شغل‌های مرتبط با گرافیک و طراحی سایت نیست که رشد چشمگیری داشته، در حوزه‌ی دیجیتال مارکتینگ هم فرصت‌های مختلفی مخصوصا برای کسب درآمدهای آنلاین غیرمستقیم وجود دارد. مثلا شما ممکن است خبرنگار یا روان‌شناس یا وکیل باشید، اما برای خودتان وبلاگی دارید یا اکانت اینستاگرامی که در آن کتاب هم معرفی می‌کنید. اینجاست که فرصت دارید کتاب‌های روان‌شناسی یا حقوقی ناشران مختلف را معرفی کنید و درواقع همکار فروش آن‌ها شوید و کمیسیونی دریافت کنید. 

Affiliate Marketing یا همکاری در فروش دقیقا همین است. یعنی نیازی نیست شما بعد از وقت اداری بروید و در مغازه‌ی برادرتان به او کمک کنید. اگر خلاق باشید و افیلیت مارکتینگ را بلد، می‌توانید در خانه بنشینید و محتوای خوب تولید کنید و درآمد کسب کنید. البته، این کار خیلی پیچیده‌ای نیست، اما خیلی راحت هم نیست

اگر کمیسیون می‌خواهید، باید از سایت یا وبلاگ یا اکانت اینستاگرام شما واقعا فروشی اتفاق بیفتد. یعنی شما باید کاربر را به سایت صاحب محصول افیلیتی هدایت کنید تا او خریدش را انجام دهد. همین یعنی متقاعد‌کردن کاربر، که کار چندان راحتی نیست. علاوه‌براین، شما بی‌رقیب نیستید. سایت‌هایی هستند که کارشان افیلیت مارکتینگ برای کسب‌وکارهای مختلف است. اینفلوئنسرها و افراد معروف در فضای مجازی هم گاهی همکاری در فروش می‌کنند. 

پس برای موفقیت افیلیت مارکتر (چه سایت باشد چه فرد) نیاز دارد که استراتژی داشته باشد و همچنین تکنیک‌هایی برای همکاری در فروش. تکنیک‌هایی که به او  کمک کنند تا کاربر  زودتر از بقیه با او آشنا شود و به او اعتماد کند. 

در این محتوا، که از مقالات آموزش همکاری در فروش آکادمی آمانج خدمت شما ارائه شده است، ۸ تکنیک همکاری در فروش را معرفی می‌کنیم که به مارکترها کمک می‌کند تا افیلیت مارکتینگ موفقی داشته باشند.

 

معرفی تکنیک‌ های همکاری در فروش 

قبل از معرفی این تکنیک‌ها باید به چند نکته‌ی مهم اشاره شود. اولا، این تکنیک‌ها درواقع برای ارتقادادن و به‌نوعی بازاریابی‌کردن برای محتواهای افیلیتی یا سایت‌هایی است که کارشان همکاری در فروش است. کار افیلیت مارکتر فقط به این ختم نمی‌شود که محتوایی تولید کند و لینک محصول را درون آن بگنجاند و بنشیند تا کاربری آن را ببیند.

دوما، انتخاب از بین این تکنیک‌ها با همکار در فروش و براساس منابع و امکانات اوست. شاید کسی فقط با یکی از این تکنیک‌ها پیش رود و سایتی چندین تکنیک را هم‌زمان به‌کار ببندد. استفاده از همه‌‌ی این تکنیک‌ها رایگان نیست. پس بحث‌های مالی و بودجه‌‌ای که افیلیت مارکتر دارد نیز تعیین‌کننده است. 

سوما، نوع محصول یا خدمت افیلیتی نیز در انتخاب تکنیک و روش های همکاری در فروش موثر است. کسی‌که همکاری در فروش می‌کند باید با ویژگی‌های محصول و کاربران خاص آن به‌‌خوبی آشنا باشد. شاید بهترین تکنیک برای کمک به همکاری در فروش محصولی تولید محتوای ویدئویی باشد. یا مثلا روان‌شناسی که در پست‌های اکانت اینستاگرامش کتاب‌های روان‌شناسی یا دوره‌های روان‌شناسی را معرفی می‌کند، نیازی به سئو یا تبلیغات کلیکی ندارد. 

 

 

۸ تکنیک همکاری در فروش 

برویم سراغ معرفی آن ۸ تکنیک یا روش که به همکاری در فروش کمک می‌کند. به‌ترتیب از تکنیک‌هایی که برای سایت‌ها مناسب هستند و نیاز به بودجه دارند شروع می‌کنیم:

 

۱. سئو سایت برای همکاری در فروش 

سئو سایت در دیجیتال مارکتینگ نقش دارد. پس در همکاری در فروش هم موثر است. وقتی کسب‌وکاری سایت افیلیتی دارد یا خود افیلیت مارکتر سایتی دارد که در آن محتواهای افیلیتی تولید می‌کند، باید به فکر سئو باشد. با سئو سایت است که سایت شما قبل از رقبا به کاربر نشان داده می‌شود. بنابراین، اگر ازطریق سایت همکاری در فروش می‌کنید؛ باید هزینه‌ای را هم برای سئو درنظر بگیرید. وگرنه خیلی بعید است که بتوانید در همکاری در فروش موفقیتی حاصل کنید. 

 


بیشتر بخوانید:”شروع افلیت مارکتینگ


۲. تبلیغات PPC برای همکاری در فروش 

این تکنیک هم به‌درد سایت می‌خورد. البته از اسمش هم پیداست که رایگان نیست و باید برایش هزینه کرد. پلتفرم‌هایی هستند که لینک سایت شما را در گوگل یا سایت‌های دیگر، به‌عنوان تبلیغ (ads)، نمایش می‌دهند. اگر کاربر روی آن لینک تبلیغاتی کلیک کند، صاحب لینک باید هزینه‌ای را به پلتفرم پرداخت کند. (اگر می‌خواهید بیشتر درباره‌ی تبلیغات PPC بدانید، مبانی بازاریابی PPC (تبلیغات کلیکی) برای دیجیتال مارکترها را بخوانید.)

شاید اگر وکیلی هستید که سایتی دارد و در آن مطالب حقوقی می‌نویسد و کتاب حقوقی افیلیتی و حتی موسسات حقوقی را افیلیتی معرفی می‌کند، تبلیغات کلیکی و هزینه‌اش خیلی توجیه نداشته باشد. 

 

۳. وبینارها (Webinars)

برگزاری وبینارها در دیجیتال مارکتینگ و افیلیت مارکتینگ با یک تیر چند نشان‌زدن است. وبینارها فرصت بسیار خوبی به مارکترها و کسب‌وکارها می‌دهد تا با مخاطبان علاقه‌مند محصول یا خدمتی از نزدیک آشنا شوند، ایمیل‌های آن‌ها را بگیرند،‌ آن‌ها را دعوت کنند تا به اکانت اینستاگرام یا کانال تلگرامشان بپیوندند یا به وب‌سایتشان سر بزنند، و خودشان و محصول و خدمت افیلیتی را معرفی و تبلیغ کنند. 

برگزاری وبینار سخت و پرهزینه نیست. در پلتفرم‌هایی مانند ایسمینار به‌راحتی می‌شود وبینار برگزار کرد. البته که هزینه‌ای هم باید پرداخت شود، اما خب گزینه‌ها و بسته‌های متنوعی وجود دارد که می‌شود از بینشان انتخاب کرد و رویدادهای مختلفی را برگزار کرد. مثلا، روان‌شناسی که همکار فروش موسسه‌ای روان‌شناسی است و می‌خواهد یکی از دوره‌های این موسسه را تبلیغ کند، ممکن است وبیناری برگزار کند درباره‌ی موضوعی مرتبط با آن دوره. در انتهای وبینار، آن دوره را هم معرفی می‌کند. 

 

 

۴. شبکه‌های اجتماعی 

هیچ همکار در فروشی نمی‌تواند و نباید از امکاناتی که شبکه‌های اجتماعی در اختیارش می‌گذارند غافل شود. در شبکه‌های اجتماعی (اینستاگرام، فیسبوک، لینکدین، توییتر) افیلیت مارکتر با مخاطبان مستقیما در ارتباط است و می‌تواند به‌راحتی محتوای افیلیتی که تولید کرده به‌اشتراک بگذارد و برای سایت یا وبلاگش ورودی بگیرد. همان روان‌شناسی که می‌خواهد وبینار برگزار کند، قطعا می‌تواند خبر و اطلاعات مربوط به آن را در اینستاگرامش به‌اشتراک بگذارد و بعد از آن هم از کسانی‌که شرکت کردند بازخورد بخواهد. دراینجا هم با یک تیر دو نشان را می‌شود زد.

 

۵. Blogging

منظور ما اینجا هم وبلاگ‌نویسی است و هم بخش بلاگ یا مجله‌ی سایت‌هایی که کارشان افیلیت مارکتینگ است یا سایت‌های فرشگاهی. یعنی همکار فروش می‌تواند بلاگر حرفه‌ای باشد و وبلاگی تخصصی داشته باشد که درآنجا متن‌ها و بررسی‌ها و نقدهای خودش را منتشر می‌کند. دراین‌صورت هم شناخته می‌‌شود و هم محتواهای افیلیتی‌اش را تبلیغ می‌کند. 

بلاگ در سایت‌ها جایی است که محتواهای افیلیتی ممکن است منتشر شوند. بلاگ دیجی کالا درواقع مجله‌ای است به‌نام  دیجی مگ. مثلا در این مجله محتوایی منتشر می‌شود باعنوان «معرفی بهترین گوشی‌های سامسونگ در سال ۲۰۲۱». لینک خرید هر گوشی معرفی‌شده از سایت دیجی کالا نیز در این محتوا گنجانده شده است.  البته بلاگ و محتواهای آن در سئو سایت هم نقش مهمی دارند. 

 

 

۶. Reviews (نقد و بررسی‌های تخصصی)

تکنیک دیگر همکاری در فروش این است که افیلیت مارکتر باید نقد و بررسی‌های تخصصی بنویسد. کار همکار در فروش فقط معرفی محصول ساده نیست. او باید بتواند محصولی را که معرفی می‌کند دقیق و تخصصی بررسی کند. با محصولات مشابه دیگر مقایسه کند و آن‌ها را نقد کند، البته نقد مثبت برای محصول افیلیتی و  برتری‌دادن آن بر دیگر محصولات مشابه در بازار. استفاده از این روش یعنی افیلیت مارکتر باید وقت بگذارد و بابرنامه و مطالعه محتوای افیلیتی‌اش را تولید کند.

 

۷. ویدئوهای How To

حتما شما هم ویدئو‌هایی را در اینستاگرام دیدید که معمولا بیوتی بلاگرها یا اینفلوئنسرها در آن خودشان را میک‌آپ می‌کنند. همین نوع از ویدئو‌های تقریبا آموزشی که مرحله‌به‌مرحله انجام‌دادن کاری را یا استفاده کردن از محصولی را نشان می‌دهد تکنیکی دیگر برای موفقیت در همکاری در فروش است.

ساختن این ویدئو‌ها کم‌هزینه است. خود مارکتر می‌تواند آن‌ها را ضبط کند و در شبکه‌های اجتماعی‌اش منتشر کند. البته دقت کنید که بالاخره کیفیت این ویدئو‌ها باید خوب باشد و باید به‌سادگی و روشنی و البته جذابیت چطور استفاده‌کردن از محصولی را نشان دهد.

البته برای هر محصول افیلیتی نمی‌شود از این نوع ویدئو‌ها ساخت. اما افیلیت مارکتر باید خلاق باشد و ببیند امکان آن را دارد که  به‌نوعی از ویدئو‌های مرتبط برای معرفی محصول استفاده کند یا نه. درهرحال، ویدئو مارکتینگ در دیجیتال مارکتینگ ضرورت دارد

 

 

۸. Email Marketing 

از روش‌ های بسیار رایج در همکاری در فروش ایمیل مارکتینگ است. همان ایمیل‌هایی که از شرکت‌کنند‌گان در وبینارها یا رویدادهای مختلف از کاربران (مشتریان احتمالی) جمع‌آوری شده، همین‌جا به‌کار می‌آید. لینک محتواهای جدید، نقد و بررسی‌های جدید و ویدئو‌های ساخته را می‌شود در فواصل زمانی مشخصی با ایمیل برای کاربر فرستاد. نکته اینجاست که نباید خسته شوید و حتی اگر کاربر به چندین ایمیل واکنشی نشان نداد، مارکتر باید به فرستادن ایمیل‌ها ادامه دهد.

 

 

 

جمع‌بندی و نتیجه‌گیری 

۱. همکاری در فروش شیوه‌ای برای کسب درآمد آنلاین است. 

۲. افیلیت مارکتر درهرحال باید محصول یا خدمت افیلیتی را به کاربر معرفی کند و او را تشویق کند تا برود و آن را بخرد. 

۳. تکنیک‌ ها و روش های همکاری در فروش به مارکتر کمک می‌کند تا محتوای معرفی محصولی را که تولید کرده تبلیغ کند. 

۴. از میان ۸ روشی که در این مطلب به آن‌ها اشاره شد، براساس نوع محصول افیلیتی و افیلیت مارکتینگ می‌توان مناسب‌ترین روش‌ها را انتخاب و اجرا کرد. 

 

 

 

برای نوشتن این محتوا، از مطالب زیر کمک گرفته شده است: 

۱. bigcommerce.com 

۲. blog.taboola.com 

مشاهده نسخه گرافیکی و کامل