Site icon آکادمی آمانج

۱۰ ترند طراحی گرافیک در سال ۲۰۲۱

ترندهای طراحی گرافیک

به قول میلتون گلسر: در واکنش به یک اثر هنری یا طراحی یک هنرمند سه واکنش وجود دارد: خوب، بد، فوق العاده!
«فوق العاده» دقیقا همان واژه ایست که یک طراح دوست دارد بشنود. به همین دلیل من در این مقاله، با معرفی ۱۰ ترند طراحی گرافیک شما را با آخرین روندهای دیزاین آشنا خواهم ساخت تا واژه «فوق العاده» را بیشتر بشنوید!
با توجه به مزایای جلوه های بصری نسبت به متن ها، به خصوص در حوزه تبلیغات، طرح های گرافیکی همواره موجب افزایش توجهات، بهبود آگاهی از برند و تقویت ارتباطات بین کسب و کار و جامعه است. با این حال ، در دنیایی که به سرعت در حال تغییر است، مردم انتظار تغییر، نوآوری و خلاقیت را در آنچه می بینند، دارند.

مردم عصر دیجیتال، دیگر دوست ندارند طراح های گرافیکی معمولی، تصادفی یا بدون سرخط ببینند. آن ها دوست دارند طرح ها، لوگوها و تصاویری را ببینید که با آن ها ارتباط می گیرد.
حالا که با اهمیت سوارشدن بر روی موج های نوین و ترندهای طراحی گرافیک آشنا شدید، شما را به مطالعه مقاله ۱۰ ترند طراحی گرافیک در سال ۲۰۲۱ دعوت می‌کنم:

۱) آشنایی زدایی

شما را نمی دانم ولی من همیشه از خواندن گوشه سمت راست وبسایت های خبری اجتناب می کنم. دلیلش هم واضح است: تبلیغات بی حد و مرز!
موضوعی که همه ما بارها و بارها با آن مواجه بودیم.
چیزی که ما باید در سال های پیش رو خود را برای مواجهه با آن آماده کنیم، طرح بندی های غیر معمول، نامتقارن و پراکنده و شبکه ای خواهد بود. جایی که اطلاعات مورد نظر ما در مکان معمولی که همیشه به دنبال آن هستیم حضور نخواهد داشت.
۲۰۲۱ سالی است که طراحان الگوهای قدیمی را به حاشیه میبرند و درهای نوآوری و خلاقیت را باز می کنند.
به تصویر زیر دقت کنید:

 

۲) سادگی، کلید محبوبیت

همانطور که پیاده روی با باراضافی یک کار خسته کننده است، طرح های پیچیده گرافیکی نیز ممکن است بی جهت کاربر ما را خسته کند و او را سردرگم کند.
موضوعی که نه تنها در حوزه طراحی گرافیک بلکه در هنر نوین بسسیار بر روی آن مانور داده می شود، پیشبرد آثار به سمت سادگی است.
سادگی نه به معنای عاری بودن از هنر و ظرافت. بلکه به معنای پیاده سازی عناصر بدون پیچیدگی های اضافی است. این موضوع جدا از بالابردن حس رضایت در کاربر می تواند کنجکاوی وی را درباره محصول و برند افزایش دهد.

 

۳) تغییر رنگ ها

به لطف پیشرفت چشمگیر کیفیت نمایشگرها در چند سال اخیر، ما شاهد طیف گسترده ای از رنگ ها در طراحی های در سال ۲۰۲۱ خواهیم بود. در حال حاضر ایجاد طرح ها و پس زمینه های مختلف با استفاده از تغییر رنگ و طیف به طور قابل توجهی آن ها را جذاب تر می کند.
کمی خلاقیت در رنگ بندی، دقت در طیف بندی، رنگ سازمانی، هدف و نوع محصول می تواند با سادگی کاربران شما را به گفتن عبارت «فوق العاده است» وادار کند.

 

۴) جلوه های آبی و تم های کهکشانی

یکی از مهم ترین ترندهای گرافیکی در سال ۲۰۲۱ استفاده از سایه های آبی، بنفش و مشکی است. طراحی هایی که عموما به ما حس و حال کهکشان را می دهد.
این رنگ ها و سایه ها نه تنها به خوبی برای مخاطبان آشنا است بلکه در دستگاه ها و صفحه نمایش های هوشمند که رنگ ها و طیف ها را با وضوح و کیفیت بالا نمایش می‌دهند. روشن تر و زیبا تر به نظر می‌رسد.

 

۵) رنگ های فلزی مسلط بر اوضاع

یکی دیگر از ترندهای گرافیک در سال پیش رو تمرکز بر روی رنگ های فلزی است. گرچه در گذشته کیفیت خروجی طرح هایی که از رنگ های فلزی مثل طلائی، نقره ای یا مسی استفاده می کردند، خوب نبود اما امروزه به لطف تکنولوژِی های اخیر، رنگ های فلزی در همه جا دیده می شود چراکه حس لوکس بودن به طرح ها و تایپوگرافیکی ها عمق و قدرت می بخشد.

 

۶) طرح های Retrospect (بازگشت به ترندهای قدیمی)

طرح های گرافیکی Duotone در دهه ۷۰ میلادی بسیار محبوب بود. الان پس از گذشت حدود نیم قرن از آن روز این طرح ها مجددا به ترندهای طراحی گرافیکی بازگشته اند. طراحان گرافیک متوجه شده اند که طرح های گرافیکی Duotone راهی عالی برای برجسته کردن محتوای شلوغ و همچنین ایجاد تاثیرات مهم است.

 

۷) برگشت به سنت طراحی؛ دست به قلم شوید

اگر فکر می کنید که طرح ها و متون طراحی شده با دست در فضای دیجیتال رو به کاهش است سخت در اشتباهید.
در حقیقت با گسترش تکنولوژی و گسترش ابزارهای طراحی مثل قلم های دیجیتال، برگشت به طراحی های دستی می تواند ایده ای بسیار بکر باشد. این طرح ها از آنجایی که به خوبی ابتکار، اصالت و نزدیکی طرح با آنچه در ذهن طراح است را می توانند منتقل کنند می تواند به عنوان یکی از مهم ترین ترند های طراحی گرافیک در سال های پیش رو قلمداد شود.

 

۸) فونت های رنگی و متنوع

فونت های رنگی دیجیتال امروزه در همه جا دیده می شود. در گذشته این طرح ها نه تنها محدود بودند بلکه رنگ آن ها نیز یکنواخت تر بود.
در سال ۲۰۲۱ ما شاهد افزایش جلوه های بصری و المان های رنگی خواهیم بود. بنابر این شما از نظر هنری و زیبایی شناسی در ارائه ایده های خود از طریق متون و در قالب فونت های مختلف احتمالا می توانید بر روی موج های جدیدی سوار شوید و کار خود را ارائه کنید.

 

 

 

۹) گیف ها

رشد روزافزون گیف ها در طراحی مخصوصا در طراحی سایت، به دلیل افزایش برنامه های هوشمندی که ساخت این ویدئوهای صامت داخل لوپ را آسان می کند یکی از ترندهای طراحی در سال ۲۰۲۱ خواهد بود.

 

۱۰) نوستالژی

مردم می گویند نوستالژی یک دروغگوی زیباست ولی ما همانطور که پیش می رویم مشتاق خاطرات گذشته نیز هستیم.
دهمین ترند طراحی گرافیک در سال ، بازگ۲۰۲۱شت به طرح های گرافیکی نوستالژی خواهد بود. طرح های قرون وسطایی، رومی و مصری یکی از مهم ترین نوستالژِی هایی هستند که همه مردم جهان آن را می شناسند و با دیدن آن داستانی در ذهن آن ها مجسم خواهد شد.

 

 

جمع بندی

در این مقاله که از سری مقالات آموزشی طراحی گرافیک آکادمی آمانج خدمت شما ارائه شد من به معرفی  ۱۰ مورد از مهم ترین ترندهای طراحی در سال ۲۰۲۱ ‍پرذلختم. گرچه ممکن است دامنه این ترندها گسترده تر از این موارد باشد اما من سعی کردم مواردی که در چندسال اخیر بسیار رو به رشد بوده و بسیاری از کسب و کارها در تبلیغات خود از آن استفاده کرده اند را برای ما جمع آوری کنم.

 

مشاهده نسخه گرافیکی و کامل